Avatar billede jeppeniel Nybegynder
03. august 2005 - 22:17 Der er 2 kommentarer

Muligvis problem med PCIe - eller hvad?

Min kammerat har læst, at chipsets med understøttelse af både PCIe og PCI giver problemer for PCI-baserede musikproduktions-lydkort. Problemet skulle efter sigende være, at PCIe-grafikkortet hugger al båndbredden fra PCI, da de sidder på samme bus (jeg er ikke helt sikker på dette). På http://www.sonicalabs.com/compare.html påstår de dog, at dette problem kun skulle gælde for Intels 915/925-chipsæt (altså ikke 945/955), og at der således ikke er noget problem med f.eks. Intel 945P. Det anbefales ydermere, at man ved brug af 915/925-chipsets anvender et ikke-særligt-krævende grafikkort (x300). Nu spekulerer vi jo så på, om man ved brug af 945P kan anvende et mere krævende grafikkort, og derved også have mulighed for at spille et spil på computeren engang imellem.

Det overordnede spørgsmål er altså, om nogen her kan be- eller afkræfte historien om de forskellige Intel-chipsets’ problemer/løsninger i forbindelse med PCIe og PCI - muligvis med henvisning til pålidelig kilde?

Det ville jo være rigtig surt, hvis han ikke kunne bruge sine krævende PCI-kort til noget, fordi der ikke var nok båndbredde (han påtænker at isætte et PCI-kort med firewire-porte, og således køre med et eksternt firewire-lydkort - derfor skal der jo være rigeligt med båndbredde til PCI-kortet).
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 03:30 #1
kunne man frovente noget feedback i dine andre åbne spørgsmål ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:46 #2
brug for mere hjælp ?