Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
03. august 2005 - 21:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

A4/Letter problem med HP Color LaserJet 3700dtn

Hej,

Jeg har på en Windows 2000 installeret en HP Color LaserJet 4700dtn printer, som skal deles ud til en række klienter.

Jeg har på selve printeren sat:
  Standardpapirformat: A4
  Bakke 1 Format: Alle str, enhver type, auto fra
  Bakke 2 Format: A4
  Bakke 3 Format: A4

I driveren har jeg forsøgt følgende indstillinger under "Device Settings".
  Printer Auto Select: A4
  Manual Feed in Tray: A4
  Tray 1: A4
  Tray 2: A4
  Tray 3: A4

I properties på printeren står der "Paper Available: A4", men når jeg udskriver en testside, så prøver den at udskrive i Letter format, hvilket printeren brokker sig over.

Hvordan for jeg printeren til som default at skrive ud i A4?, på en måde så det også virker for alle klienterne, uden at jeg skal rode rundt i klienterne printerkonfiguration.

Personligt virker det som en helt vild simpel opgave, men værende Linux mand er jeg ikke helt hjemme i et Windows miljø.

--
Jeg har som midlertidig løsning været inde og rode med "Printing Preferences" hvor jeg har sat Paper Options til "A4", men jeg har ikke fundet nogen måde hvorpå jeg kan gøre det til mine "Default printing settings".

Da det er et lidt akut problem, kan jeg kontaktes på telefon 28146004, hvis du mener at have en løsning. (Jeg kan godt ringe tilbage, så du ikke hænger på regningen).

Med venlig hilsen,
- Johnny Carlsen
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
03. august 2005 - 21:26 #1
Det er en 3700dtn, og ikke som en 4700dtn som skrevet.
Avatar billede strickie Nybegynder
03. august 2005 - 21:30 #2
Har printeren ikke en instilling som hedder default paper type? Hvis den sætttes til A4 spiller det så ikke bedre?
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
03. august 2005 - 21:39 #3
Jeg har på selve printeren sat:
  Standardpapirformat: A4

I driveren har jeg forsøgt følgende indstillinger under "Device Settings".
  Printer Auto Select: A4

Jeg kan ikke finde flere punkter hvor jeg kan sætte en default papir type.
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
03. august 2005 - 21:43 #4
Det eneste sted jeg kan finde referencer til Letter er under:
Printer Properties / Printing Preferences / Default Print Settings: Size is: Letter

Men det kan jeg ikke rette, uden at den vil oprette et nyt "Print task quick set", som jeg så skal vælge på samtlige klienter.

Der må findes en måde at konfigurer det en gang for alle til A4 på serveren, hvor klienterne følger denne indstilling.
Avatar billede strickie Nybegynder
03. august 2005 - 21:48 #5
Hvis default paper size på printeren er sat til A4 burde den udskrive i A4 med mindre den modtager et print job der vil have at andet skal ske.

Du skriver at den udskriver test side i Letter, så lyder det ihvertfald som om der skal rodes i driveren og ikke i printeren.

Jeg har desværre ikke lige en driver tilgængelig så jeg kan rode rundt i den.
Men kan godt huske at have haft noget bøvl med papir format (A4/Letter) før.

Synes at der er noget med to forskellige steder i driveren man kan sætte noet med papir format op. Et sted som hedder noget med default settings og et andet sted.

Men jeg er mest printer mand, roder ikke for meget med driverne.
Avatar billede strickie Nybegynder
03. august 2005 - 21:56 #6
Har du evt prøvet noget HP support?
De har noget live chat support, ved ikke om de er worldwide, så du kan få fat i en nu, men måske et shot værd?
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
03. august 2005 - 22:00 #7
Jeg har ikke forsøgt HP support, men har dog forsøgt Google. Kunne dog ikke finde noget fornuftigt at søge på som gav meningsfulde resultater.

Jeg tror dog at jeg er kommet et skridt nærmere, det skal lige afprøves.
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
03. august 2005 - 22:28 #8
Ok, det lader til at jeg har fundet ud af hvor der skal rettes:

Printer Properties / Advanced / Printing Defaults - der oprettes en ny profil der benytter A4.

Da jeg også har lagt nyeste driver på, kræver det at alle klienterne rent faktisk fjerner deres netværksprinter, og opretter den igen.

Tak til Stickie for at give mig mod på rent faktisk at kigge det hele igennem én gang til.

(Strikie læg et svar, og du vil få pointene)
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
03. august 2005 - 22:28 #9
Der skulle stå "Strickie", jeg er ved at være træt :)
Avatar billede strickie Nybegynder
03. august 2005 - 23:57 #10
Hmm jeg ved ikke om jeg har tilføjet noget som fortjener points, men så alligevel jeg leger ikke rigtigt rundt herinde for pointsne, mest for at få og give hjælp.

Men glæder mig at du har fundet svaret. :-)
Avatar billede jrcarlsen Nybegynder
04. august 2005 - 00:17 #11
Jeg har det på samme måde, hvorfor det ikke betyder noget for mig at give lidt point væk, om ikke andet så som tak for forsøget.