Avatar billede donnac Nybegynder
03. august 2005 - 18:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forskelle på grafikkort

Hej.

Hvad er forskellen på:
PCI
PCI-E
Altså indefor grafikkort ??
Avatar billede huset Praktikant
03. august 2005 - 18:44 #1
PCI

Peripheral Component Interconnect;
standard for indstikskort til indbygning i computere og for kommunikationen mellem disse kort og bundkortet.
Lokalbus-standard med en bredde på 32 eller 64 bit.
Den mest almindelige databus, udviklet af Intel.
Benyttes til lydkort, netkort, tv-kort, SCSI-kort og ældre grafikkort.
Forventes afløst af Infiniband.

PCI Express/ eller mener du PCI E?

Peripheral Component Interconnect Express; (der tidligere gik under navnene 3GIO [Third Generation I/O] og Araphoe);
PCI Express er en såkaldt point-to-point baseret arkitektur, der understøtter at dataoverførsler sker i begge retninger på samme tid.

PCI Express er i modsætning til ISA, PCI og PCI-X baseret på en seriel arkitektur, hvilket betyder at for at danne et den simpleste 1x PCI Express slot vil man derfor blot skulle benytte 2 baner i begge retninger mellem slot og controller (4 i alt sammenlignet med 64 på 16x-PCIe-slots) - til gengæld skal disse baner have noget højere clockfrekvens for at opnå den samme båndbredde. Ydermere kan de enkelte PCI Express kanaler kombineres og skabe en endnu højere båndbredde til fx. grafikkort, der vil kræve mere end et 10/100 netkort.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
03. august 2005 - 19:00 #2
==> huset kort, klart og koncist svar. Rart at se. :)
Avatar billede huset Praktikant
03. august 2005 - 19:30 #3
Bukker mig i støvet og takker for venlig kommentar :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. august 2005 - 20:48 #4
Ja, der kan vist ikke koges mere suppe på den høne.
Avatar billede donnac Nybegynder
03. august 2005 - 22:02 #5
Øhh jamen så send det da lige som et svar til mig, sådan jeg kan accep *GG*
Avatar billede huset Praktikant
05. august 2005 - 07:33 #6
Ellers tak
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:55 #7
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:20 #8
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:22 #9
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2006 - 08:34 #10
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!