Avatar billede znuggle.com Nybegynder
03. august 2005 - 16:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst Internet virker ikke på IBM T41

Hej derude,

Jeg har sat trådløst Internet op herhjemme. Jeg har en IBM T41 og en T42 - begge har installeret et trådløst netkort installeret, men af en eller anden årsag kan jeg kun få T42 til at gå på det trådløse netværk.

Begge kørte indtil for kort tid siden med Windows XP SP1, men senere opgraderede jeg T41 til SP2 - dog uden held. Jeg har tjekket, at alle instillinger på T41 er rigtige, men det virker stadig ikke. Selvom jeg hele tiden prøver at opdatere listen med tilgængelige trådløse netværk, finder den aldrig noget.

Hvis det kan hjælpe er nogle specifikationer på T41 her:
Intel Pentium M 1.6GHz
1024MB RAM
Intel (trådløst) netkort

Jeg håber virkelig, der er nogen, der har et tip - alle hjælpende tip vil blive godt belønnet.

Med venlig hilsen,
Sebastian

PS.
Begge PC'er virker fint med Internet på kabel.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
03. august 2005 - 16:58 #1
Prøv at gå ind i Kontrolpanelet under System Hardware og Enhedshåndtering og fjern det trådløse netkort. Genstart den bærbare og lad Windows installere drivere til netkortet igen, sommetider er det løsningen, hvis driveren på en eller anden måde er kvadret.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. august 2005 - 17:57 #2
De fleste nyere bærbare har en kanp eller en taste kombination (Fn + Et eller andet) til at aktivere den trådløse forbindelse.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. august 2005 - 18:01 #3
Hvad er model nummeret? Det er på formen xxxx-yyy
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. august 2005 - 18:18 #4
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
04. august 2005 - 21:12 #5
Tak for svarene, begge ting hjalp (tror jeg). Det virker tiptop nu.