Avatar billede gregerssander Nybegynder
02. august 2005 - 20:56 Der er 15 kommentarer

PC setup til musik

Hej jeg skal ud at have ny PC som primært skal bruges til at lave musik på, jeg har altid brugt pc så skal ikke have mac som jeg ved mange vil anbefale... Hvilket setup vil i anbefale, jeg har et specielt lydkort så det skal skal i ikke tænke på, men hvad er ellers vigtigt for at det kører bedst?
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 21:00 #1
godt med ram og nogle hurtige diske ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. august 2005 - 21:10 #2
En god processor (snakker P4 her) er heller ikke af vejen ;)
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 21:14 #3
det ville jeg så hellere sige et dual setup, men ok jeg er nok mest til dual setups *G*
Avatar billede pumatrolden Nybegynder
02. august 2005 - 21:59 #4
hmm.. vil give både john og screem ret, men ellers er det jo ligeså meget et godt program der kunne gøre vidunder ?

Ellers så masser af ram og en god pensium 4 processor =)
Avatar billede milter Ekspert
03. august 2005 - 09:21 #5
Jeg vil anbefale, at du har en seperat harddisk, som kun bruges til at gemme musikken.

Og så skal XP tunes til at arbejde med lyd. XP har en utrolig masse funktioner, som ligger og kører i baggrunden. Mange af disse "tjenester" ("services" på engelsk) er unødvendige til en lydmaskine og bør deaktiveres.

Deaktiver alt, som ligger i Kontrolpanel > Planlagte opgaver. Hvis et andet program pludselig går i gang, medens du er ved at indspille  eller redigere lyd, kan det give uønskede resultater. Alle automatiske opdateringer af programmer og hardware skal deaktiveres.

Mange programmer vil også gerne have lov til at starte sammen med Windows. Sæt dem til ikke at gøre det. Og slå internetforbindelsen fra, medens du arbejder med lyd.

Der findes mange sider på nettet, som drejer sig om at sætte en PC op til lyd. Prøv denne søgning på Google:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=optimize+XP+audio+daw&meta=lr%3Dlang_da%7Clang_en%7Clang_no%7Clang_sv%7Clang_de
Avatar billede milter Ekspert
17. august 2005 - 16:04 #6
Er der nogen fremskridt ?
Avatar billede gregerssander Nybegynder
24. august 2005 - 17:08 #7
milter du må gerne oprette et svar
Avatar billede screem_brille Novice
24. august 2005 - 17:33 #8
det var godt vi kunne give dig råd...
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2005 - 22:46 #9
Kommer her og takker :)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:09 #10
brug for mere hjælp ?
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2007 - 02:22 #11
sb => Du har vist været nede og grave rigtigt dybt i arkivet her ;)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:27 #12
milter har snart gået 1200 spørgsmål igennem *G*
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2007 - 02:56 #13
Jeg har prøvet det samme et par gange før, men har opgivet :(
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 03:00 #14
der er da 5-10 stykker der nu har givet lyd fra sig og har lukket spørgsmålet (men ud af godt 1200 er det jo ikke meget) *G*
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2007 - 20:10 #15
Faktisk ret irriterende at få mails fra døde spørgsmål!!!