Avatar billede gitte06 Nybegynder
02. august 2005 - 19:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dansk program til billedbehandling for 'lidt-dumme-brugere' *s*

Gode råd efterlyses :)

Et brugervenligt billedbehandlings-program efterlyses a.s.a.p.

Gerne på dansk .. allerhelst i hvert fald ;-) - og gerne/helst som shareware..

Forslag modtages med kyshånd.. har vildt store problemer i PaintShop, eftersom at downsize samtidig betyder en forringet/uskarp billedkvalitet.. og det dutten ikke.. *rødmer*

Håber at alle I herlige eksperter kan hjælpe mig med lidt tips og vejledning, og bukker og siger tak på forhånd *smiler*
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. august 2005 - 19:33 #1
http://www.irfanview.com/ - der ka' også DL en dansk sprogpakke...
Avatar billede boxer Nybegynder
02. august 2005 - 19:58 #2
http://h41157.www4.hp.com/webapps/imlib/dk/da/imagezoneexpress/default.jsp
HP Image Zone er et udmærket program - på dansk :o)
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2005 - 02:27 #3
Du skal have fat i PhoteFiltre, hvortil der kan hentes en dansk sprogpake = danske menuer. Begynd her
http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html

hvorfra der er link til at hente programmet samt vejledning i instalation (er lige ud af landevejen).
Endvidere er det muligt at hente en DK kursusmanual med gennemgang af funktioner, værktøjer m.m.

Som suppelement kan bestemt anbefales IrfanView som majsmarken peger på.    :)    Synes nu den er mest effektiv som billedfremviser, ja nærmest fremragende.
Avatar billede yxos Nybegynder
03. august 2005 - 06:54 #4
Problemet med uskarphed ved downsize havde jeg også.
Nu bruger jeg MSPaint.exe (den i Windows indbyggede); Ctrl-w funktionen. Den giver ret skarpe billeder efter downsize
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
03. august 2005 - 13:31 #5
Prøv at kigge lidt på www.picasa.com - det er omtrent et af de mest brugervenlige og lækrest designede billedbehandlingsprogrammer jeg længe har set. Og så er det ganske gratis. Læs også hvad vi skriver i denne tråd: www.eksperten.dk/spm/564052

Held og lykke med det! :-)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. august 2005 - 13:23 #6
Well - blev du klogere ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. august 2005 - 20:41 #7
Avatar billede boxer Nybegynder
19. august 2005 - 09:38 #8
Gitte06 -> Hvilket program har du valgt?
Avatar billede yxos Nybegynder
19. august 2005 - 13:24 #9
Gitte06 er desværre ikke særlig flink til at aflutte sine spørgsmål, ser det ud til :-(
Avatar billede boxer Nybegynder
26. september 2005 - 13:19 #10
Gitte06?
Avatar billede gitte06 Nybegynder
11. december 2005 - 21:29 #11
Er desværre lidt længe siden, at jeg har været en smut forbi herinde, så.. men jeg har valgt picasa..

Julehilsner fra
Gitte