Avatar billede pib Nybegynder
02. august 2005 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min skærm vil kun kører VGA-tilstand

Jeg har 2 computere, men kun 1 skærm. Jeg skulle så sætte min skærm til min nye computer og det virkede perfekt, men da jeg så ville have skærmen til at køre med den gamle computer kan jeg kun starte windows op i VGA-tilstand. Det der sker er at den, efter den har vist det der windows xp bootupscreen simpelthen bare går i sort. Den lille lampe der indikere om skærmen er tændt, slukket eller på standby blinker ligsom når den er på standby, bare hurtigere, som om der er noget galt, hvilket der jo også er.

Hvis jeg prøver at ændre opløsning når jeg kører i VGA-mode går den også bare i sort. Jeg har prøvet at ændre min opløsning på den nye computer til at kører med den mindste opløsning, men det hjælper ikke.

Begge computere har XP, men dansk og engelsk. Grafikkortene er Geforce 4 Ti4200 og X850XT PE

Er der nogen der kan se en løsning på problemet?

Mvh Ib
Avatar billede halifax Nybegynder
02. august 2005 - 15:50 #1
Normalt ville man mene, at det ikke er skærmen, der er noget galt med, men driveren til grafikkortet. Din gl. computer har vel ikke af en eller anden grund tabt oplysningerne op grafikkortdriveren? Den kan være nødvendigt at opdatere eller geninstallere den.

Prøv at kikke i Enhedshåndtering. Vises her nogen fejl ved skærmkortet? Eller skærmen?
Avatar billede pib Nybegynder
02. august 2005 - 15:57 #2
Jeg havde ikke tænkt på at det kunne være driverne, da jeg ikke ha gjort andte end at tage skærm stikket ud af den gamle og sætte over i den nye PC. Det er helt sikkert et forsøg hver. Jeg vender tilbage med et resultat, når jeg har fået hentet driveren
Avatar billede pib Nybegynder
02. august 2005 - 16:13 #3
Det er helt perfekt. Tak for hjælpen. Hvis du bare kommer med et svar, så får du pointene.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. august 2005 - 16:13 #4
Forstår godt din undren, da du ikke har gjort andet end at flytte skærmen til den ny pc. Har selv svært ved at se årsag og samenhæng mellem skærmkort og skærm i den forbindelse.
Men når XP kun starter op i VGA tilstand plejer det at være tydelig tegn på, at driver til skærmkort mangler at blive indlæst.

Håber du får det løst med opdatering af driver. Jeg må løbe nu og lægger et svar. Virker det ikke, må du afvise svaret.  :)