Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 14:29 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

undertext på film

hej

nogle der kender et program til at lave undertexter med på en film som man har på computeren ???
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. august 2005 - 14:34 #1
Der er forskellige værktøjer her til subtitles
http://www.doom9.org/software2.htm#subs
og nogen guider her
http://www.doom9.org/subtitle_guides.htm
Avatar billede simonvalter Praktikant
02. august 2005 - 14:35 #2
Ja ok .. doom9.org vil ikke have at man deep linker så du må selv gå ind under downloads, og guider for at finde det.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. august 2005 - 14:36 #3
Kig disse guides igennem:
http://piratgruppen.org/guides.php3#film
Jeg går ud fra at du også har underteksterne og bare skal sætte dem på filmen.
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 14:37 #4
Subtitle Workshop kan gøre det
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 14:46 #5
jamen med det der Subtitle Workshop skal man så selv til og skrive texten .. :S?
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 15:46 #6
Ja, du spurgte efter et proram til at lave under tekster med...

Hvis du allerede har en fil med undertekster og vil have dem vist, tror jeg nok der er en inbygget funktion til dette i windowes medieplayer, ellers kan du bruge vobsub, som automatisk starter op nå du afspiller en film, bare hus at filen med undertekster skal hedde det samme som filmens fil navn.
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 15:50 #7
jamen den film jeg har er ikke med undertexter , jeg ville have undertexter på og jeg har et program som hedder Subtitle Workshop, men jeg ved ikke hvordan man bruger det, men skal man til og skrive alt om af hvad de siger eller gøre programmet det selv ?
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 16:03 #8
Med subtitle workshop skal du selv oversætte og skrive teksterne...

Men du kan prøve om du ikke kan finde underteksterne på nettet, prøv:

http://dvd.box.sk/ eller
http://www.divxsubtitles.net

her kan du downloade færdige undertekster, læg dem i samme biblotek som din film og sørg for at filmens og undertekstens filnavne er ens
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 16:17 #9
nu har jeg fundet sådan en dansk undertext fil tror jeg hva skal jeg så med den ?
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 16:32 #10
Læg den i samme biliotek som filmen.

Eks. Din film hedder "fantastic four.avi" så skal filen med underteksterne hedde "fantastic four.xxx". xxx - den extension filen har i forvejen.

Så skal du have installeret et program som vobsub(http://www.free-codecs.com/download/VobSub.htm)

Når du har instaleret det kan du afspille filmen med windows medie player, og så bliver underteksterne automatisk vist...
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 16:48 #11
hmm forstår ikke helt nu har jeg downloadet det der vobsub..
hva skal jeg så køre når jeg skal gemme filmen hvor jeg har langt texten ind på ?
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 17:02 #12
Du har downloadet en fil med undertekster, den skal ligge ved siden af din film, og filnavnet skal omdøbes så den hedder det samme som din film, som beskrevet i indlæget før...

Alt hvad du så skal gøre er at dobbelt klikke på din fil og så kommer underteksterne automatisk på...
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 17:07 #13
der kommer ingen undertexter på filmen når jeg har omdøbt undertext filen til det samme som filmen hedder, og langt den i samme mappe som filmen. det eneste sted der er undertexter er inde i programmet subtitle workshop hvor jeg har sat filmen igang inde i programmet og undertexterne , skal jeg ikke gemme det ?
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 17:13 #14
nej...

Har du installeret vobsub rigtigt???

Når du starter filmen med media player kommer der så en lille grøn pil frem nede i højre hjørne?

hvad er det for en extension der er på filen med undertekster?
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 17:22 #15
Sorry måske huskede jeg lidt forkert, prøv også at instalere DirectVobSub:

http://www.free-codecs.com/download/DirectVobSub.htm

Det kan være det funker
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 17:24 #16
det der DirectVobSub er ikke noget man skal installere det er bare 2 mapper ???
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 17:31 #17
Tag den fil der ligger i mappen "Release" og kopier den over i mappen "c:\windows\system32"

(Så kommer filen til at ligge i din system path)

Så burde det funke
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 17:36 #18
det dur stadig ikke, skal jeg ikke bruge det der subtitle workshop?
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 17:44 #19
Den er til at editere en undertekst fil med, det vil sige det er et program man benytter hvis, man selv vil lave underteksterne eller man vil rette fejl i nogle undertekster, så nej det kan du ikke bruge.

Prøv også og registere dll'en:

Tryk start->kør.
skriv: regsvr32 VSFilter.dll og tryk enter
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 17:50 #20
har jeg gjort, der stod det lykkedes, men det dur stadig ikke altså det jeg har gjort ind til vidre: downloadet undertext filen, lang den ind i en mappe sammen med den film jeg havde og så har jeg omdøbt undertext filen til det samme som filmen???
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 17:56 #21
hmmm....

når du starter filmen, kører direct vobsub så??? (kommer der en lille grøn pil frem i højre hjørne?) hvis der gør så prøv at højre klik på den og check at der er et flueben ud for Show subtitles

Det eneste andet jeg kan komme på er at de to filer ikke hedder der samme...
prøv at makere film filen og tryk F2, tryk så ctrl-c. Marker så undertekst filen tryk F2 og tryk ctrl-v, så er du 100% sikker på at de hedder det samme...
Avatar billede kj_kj Praktikant
02. august 2005 - 17:59 #22
hmm nej det der direct vobsub kører ikke hvordan skulle det osse det når det bare er en lille fil og ikke en program ???
Avatar billede vaco Nybegynder
02. august 2005 - 18:13 #23
Det er noget windows sørger for, at når der startes et program som mediaplayer startes også directvobsub.

En dll-fil er en tilføjelse til et andet program i dette tilfælde windows mediaplayer.

Jeg synes det lyder som at filerne ikke hedder det samme, for hvis der ikke findes en undertekst fil som hedder det samme så starter directvobsub ikke.

Hvis du er 100 % sikker på at de hedder præcis det samme (store og små bogstaver skal være ens, samt mellemrum osv.) og det stadig ikke virker, så må du hente en afspiller med indbygget funktionalitet til at afspille undertekster:

F.eks. denne http://www.divx-digest.com/software/bs_play.html
Her kan du starte afspilleren og trække både film og undertekster hen på afspilleren, når du har statet den.

Jeg er desværre nød til at smutte nu, men håber da du kan få det til at virke nu ;-)
Avatar billede vaco Nybegynder
03. august 2005 - 14:47 #24
Fik du det til at virke???
Avatar billede kj_kj Praktikant
03. august 2005 - 15:19 #25
ja  med den der bsplayer..