Avatar billede nacho Nybegynder
10. april 2001 - 20:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆÆÆÆLP!!! Netværksproblemer

Jeg har nu spildt de seneste 5 dage af mit liv med at forsøge at få 2 computere til at snakke sammen. Jeg har 2 NE2000T novell kort og 2 computere på Windows ME. Jeg synes snart jeg har forsøgt alt men jeg kan ikke finde den anden computer via netværkssteder i windows ME! Hvis der er en der har en ide til en løsning af problemet så lad mig høre!
På forhånd tak!
Jannik
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. april 2001 - 20:52 #1
prøv denne vejledning!
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
alternativt, så brug Guiden Hjemmenetværk i Andre Computere
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. april 2001 - 20:58 #2
ikke Andre Computere men Netværkssteder :)
Avatar billede vampqueen Nybegynder
10. april 2001 - 20:58 #3
hvem vil hjælp mig med at lave en hjemmeside? jeg er tøjdesigner og laver noget rigtig fedt tøj og jeg vil gerne arbejde sammen med en webdesigner eller en som er god til at lave homepage til min butik sådan så jeg kan sælge mit tøj i hele landet. hvis dette kan du klare uden at du vil have penge for det jeg har nemlig ikke en skid men jeg kan jo altid lave lidt tøj til dig, så mail mig på s1001nat@hotmail.com see u
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. april 2001 - 21:00 #4
vampqueen>>opret dog dit eget spørgsmål!
Avatar billede prowler Nybegynder
10. april 2001 - 21:04 #5
Ok, nu kommer der lige nogle løsningsmodeller som du sikkert har hørt før:
Gå ind i egenskaber for ikonet \"Netværkssteder\"

Har du tilføjet protokollen \"TCP/IP\" ?

Har du tjekket at de to computere har et ip nr?
f.eks. Comp1 - 199.199.199.5 -
f.eks. Comp2 - 199.199.199.6 -
(vælg ALDRIG 199.199.199.1)

Efter du har tildelt et ip nr. så tjek undernetmasken, som helst skal hedde 255.255.255.0 på begge computere.

Tjek også egenskaber for denne computer og vælg fanen \"Enhedshåndtering\" klik på \"Netværkskort\" og se om der er konflikter på netkortet med andet hardware og software på computeren. (Installer netkortet igen)

Ved du om kablet er defekt? (Skift det ud!)

P.s. et lille tip: Når du søger efter den anden computer, så lad være med at bruge søgefunktionen i startmenuen. Brug istedet adresselinjen på en åben mappe og skriv: \\\\Computerens navn

Håber du kan bruge lidt af dette

Prowler
Avatar billede nacho Nybegynder
10. april 2001 - 21:11 #6
Jeg har tildelt forskellige IP adresser, men det virker ikke!
Kablet er vist ok da der er en eller anden form for forbindelse mellem maskinerne. Hvordan bruger jeg adresselinjen på en åben mappe???
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. april 2001 - 21:13 #7
det kabel du bruger mellem de 2 pc\'ere skal være et x\'et kabel med mindre du har en hub/switch på!
Avatar billede nacho Nybegynder
10. april 2001 - 21:18 #8
Jeg har et kabel der hedder STP (shielded Twisted Pair)! Det burde være Ok. Jeg tror det er indstillingerne den er gal med.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. april 2001 - 21:37 #9
nej, du skal være HELT sikker på at det er et krydset patchkabel! ellers får du det aldrig til at virke! du bruger et kabel der går direkte fra pc1 til pc2, ikke?
Avatar billede prowler Nybegynder
10. april 2001 - 21:41 #10
Øhhh.....tjah det er lidt svært at forklare, men under menuen \"Vis\" på en hvilken som helst åben mappe kan du klikke på \"Værktøjslinier\" under værktøjslinier er der en tekst, der hedder \"Adresse\", hvis der er et flueben ud for denne tekst, så prøv at slå den fra så kan du se hvad der bliver væk fra vinduet. slå den lige til igen, for det er i den du skal skrive: \\\\\"Computerens navn
Avatar billede prowler Nybegynder
10. april 2001 - 21:43 #11
Hvor gammel er dine netkort og kan du ikke skrive lidt mere præcis hvad du har gjort?
Avatar billede bachmand Nybegynder
11. april 2001 - 09:27 #12
Det er rigtigt som \'kimrosgaard\' siger, du skal anvende et cross-over kabel når du laver forbindelse direkte mellem 2 netkort. om det er STP eller UTP (unshielded twistet pair) er uden betydning her. Det svarer til at forbinde 2 pc\'ere fra COM-port til COM-port, her anvendes et null-modem (et kabel med krydsede ledninger).

Jan
Avatar billede nacho Nybegynder
17. april 2001 - 15:04 #13
Netkortene er fra 1995 og er de originale NE2000 fra Novell. Kablet går direkte fra PC1 til PC2, og der er en eller anden form for forbindelse. I spillet Warcraft 2 er det muligt for mig at lave et spil på den ene PC som kan ses på den anden men jeg kan ikke \"joine spillet\"!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. april 2001 - 15:12 #14
er du 100% sikker på at det er et crossover-kabel du bruger?
Avatar billede nacho Nybegynder
26. april 2001 - 10:25 #15
Jeg har selv løst problemet!
I sin tid fik Novell lavet kortene hos flere forskellige producenter. Mine var produceret af Microdyne og derfor var driveren fra Anthem forkert.
Tak til de som har forsøgt at hjælpe!
Avatar billede nacho Nybegynder
26. april 2001 - 10:26 #16
Point tilbage til mig selv!