Avatar billede deuce24 Nybegynder
02. august 2005 - 12:38 Der er 2 kommentarer

problemer med hub på delt internet.

Hejsa

jeg har 2 computere som jeg begge bruger frivilligt, mit problem ligger i at det tager meget lang tid at overføre selv små filer imellem de 2 computere. de bliver begge ført gennem en hub, som flittigt meddeler mig at der er 100 mb collision på overførslen, det jeg så ikke forstår er at det for en måned siden kørte problem frit. begge computere gik på nettet gennem hub'en ud i en switch som gik videre til en anden switch i et andet hus, og derfra igennem en router og ud på nettet. nogen der har noget forslag til en evt løsning på problemeet.

mvh deuce24
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. august 2005 - 12:52 #1
Det kan være et netkort eller et stik der er gået lidt død, der skal faktisk ikke så meget til før støj kan ligge en hub ned
Avatar billede deuce24 Nybegynder
02. august 2005 - 12:55 #2
okay det er med garanti ikke netkortene for de fungere fuldt ud når de ikke går over hubben, men kunne da være man skulle prøve og kigge på selve stikket, andet spørgsmål, skal jeg opsætte ipx spx protokol for at kunne køre filoverførsel??