Avatar billede ttrold Praktikant
01. august 2005 - 22:48 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Brænder for langsomt!?

Hej.

Jeg har lige købt en LITEON 16x ekstern DVD-brænder. Men hvorfor vil den kun brænde med 4x, når skiverne er 8x og det heller ikke er fordi USB arbejder langsomt, - jeg kan simpelthen ikke vælge højere hastigheder?

HJÆLP!

/TTrold
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 22:49 #1
Lyder som den er sat til en USB 1 kontroller, hvilket bundkort har du, og har du SP2 installeret ?
Avatar billede ttrold Praktikant
01. august 2005 - 22:58 #2
Jeg har en bærbar t42p og Service Pack 2 er installeret. Den er sat til gennem en dockingstation til min computer, men det burde ikke have noget at sige jo. Jeg har lige taget en drive-test i NERO, der kommer den kun op på 4,12x .. damn!
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 23:05 #3
prøv evt uden docking station (men tror ikke det hjælper) har du installeret bundkorts drivere ?
Avatar billede ttrold Praktikant
01. august 2005 - 23:20 #4
ja, IBM's systemer har selv en update funktion hvor den installere alle opdateringer automatisk, desuden er det en std. installation, hvor den selv installere alle drivere jeg er startet op med!

/ttrold
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 23:22 #5
ok, så er jeg lige uden idé pt, vender tilbage efter en tænkepause *G*
Avatar billede ttrold Praktikant
01. august 2005 - 23:22 #6
Det skriver det i alle aplikationer faktisk -NERO, TMPGDVD Creator, IBM Record Now - max 4x, og heller ikke mulighed for at vælge mindre!?
Avatar billede ttrold Praktikant
01. august 2005 - 23:23 #7
skal jeg sende den tilbage til forretningen?
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 23:24 #8
har du en eller anden ting til USB 2 som du kan kontrollere med ?
Avatar billede ttrold Praktikant
01. august 2005 - 23:26 #9
jeg kører TV-tuner, samt ekstern harddisk over USB2 og ingen af dem kører med lavere hastighed end de skal?
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 23:27 #10
hmm nu er det vel ikke sådan at den skal bruge en eller anden driver ?
Avatar billede ttrold Praktikant
01. august 2005 - 23:42 #11
man plejer jo ikke at bruge drivere, men jeg kom i tanke om - kan det have noget at gøre med, at jeg ikke har nok frit plads på computeren?
Avatar billede ttrold Praktikant
01. august 2005 - 23:43 #12
no - didnt help
Avatar billede ttrold Praktikant
02. august 2005 - 00:08 #13
.. jeg har prøvet alle portene.. uden held.. selv dem i computeren. Jeg tilsluttede den da jeg fik den først igennem usb-hubben i Keyboardet, og der skrev den, at den var tilsluttet en langsom forbindelse. Men kan det ske, at den bare har indkodet det nu, og så tester den ikke, når jeg sætter drevet til de andre USB-porte?

Jeg har prøvet at slette enheden i enhedshåndtering.. uden held.
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 00:12 #14
hmm så har jeg ikke lige noget fornuftigt bud desværre :/
Avatar billede philco Nybegynder
02. august 2005 - 10:42 #15
Jeg tror at brænderens firmware trænger til en opdatering. Din brænder skal kunne genkende dine dvd-skiver som 8x.
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 10:54 #16
philco det forklarer ikke at han ikke kan vælge en lavere hastighed (og tager han egenskaber for skiven vil der sikkert også stå at det er 8X skiver)
Avatar billede ttrold Praktikant
02. august 2005 - 11:07 #17
hvordan opdatere jeg min firmwire? og hvordan kan jeg se om min brænder genkender skiverne som 8x??

:O)
Avatar billede philco Nybegynder
02. august 2005 - 11:11 #18
Det afhænger af mediacoden på skiven. Fordi en skive er 8x er det ikke umiddelbart ensbetydende at den kan brændes med 1x, 2x eller 4x.
Dette link kan måske opklare med hvilken hastighed skiverne kan brændes. Linket er hentet på Liteon hjemmeside.
"This SMART-BURN utility will help you to verify the information of the media you are using, such as the brand, the types ( CD-R / RW, DVD-R / RW, DVD+R / RW, Double Layer DVD+R ), speed limit...etc. For more details please click HERE to link"
http://www.liteonit.com/ODD/English/e_downloads/e_utility.asp
Avatar billede ttrold Praktikant
02. august 2005 - 11:11 #19
En enhedshåndtering står der:
LITE-ON DVDRW SOHW-1653S USB Device
Avatar billede ttrold Praktikant
02. august 2005 - 11:14 #20
Det var det jeg fik ud af SMARTBurn:

        Drive Type = DVD DUAL
        Disc Type = DVD-R (Single Layer)
          Disc MID = 44 41 58 4F 4E 30 (DAXON0)
          Disc TID = 30 38 53 00 00 00 (08S...)
  Nominal Capacity = 4.38GB
Manufacturer Maybe = Daxon Inc.
SMART-BURN Speed Limit = 4.0X (Write)
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 11:17 #21
hvis du benytter NERO som brænde program kan du se det under disk info (i en af menuerne, altså i nero burning rom, ved ikke om det er muligt i nero smart start)
Avatar billede ttrold Praktikant
02. august 2005 - 11:38 #22
den kan ikke vise nogen data når jeg gør det i NERO .. hvor finder jeg evt. en firmwire update?
Avatar billede philco Nybegynder
02. august 2005 - 12:01 #23
Du kan muligvis finde den på dette link.

http://www.liteonit.com/ODD/English/e_downloads/e_firmware_dvd%20rw.asp

MEN - vær opmærksom på at du finder den rigtige model og at der faktisk er en nyere udgave end den som din brænder har pt.
Avatar billede ttrold Praktikant
02. august 2005 - 14:05 #24
linket virker ikke..
Avatar billede philco Nybegynder
02. august 2005 - 14:51 #25
Tror bare firmaets server er nede.
Det første link du brugte virker heller pt.
Avatar billede philco Nybegynder
03. august 2005 - 12:29 #26
Nu skulle link'ene virke igen.
Avatar billede ttrold Praktikant
03. august 2005 - 23:46 #27
så prøver jeg igen.. vender tilbage, når den nye firmwire er lagt ind.
Avatar billede ttrold Praktikant
14. august 2005 - 23:44 #28
Firewire er lagt ind. Jeg har endda formateret min computer. Intet hjalp. Håber i har nogle gode forslag ;o)
Avatar billede ttrold Praktikant
15. august 2005 - 00:01 #29
..sludder Firmwire selvfølgelig - men den siger det samme. Max. 4x ??? Håber i har flere forslag?
Avatar billede screem_brille Novice
15. august 2005 - 00:33 #30
prøv lige og test uden din docking station?
Avatar billede ttrold Praktikant
22. september 2005 - 20:11 #31
hej.

Der var intet af ovenstående der virkede. Så jeg har sendt den retur, og forventer at få en ny her en af dagene.

Men tak for hjælpen

Håber i forstår, at jeg herfor tage pointene selv!

/TTrold
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 22:50 #32
nej faktisk ikke, vi har brugt tid på at hjælpe dig, (eller forsøge ihvertfald)...
Avatar billede ttrold Praktikant
23. september 2005 - 09:03 #33
For pokker screem_bille hvad er du så negativ over. Så opretter jeg et nyt spørgsmål, ¨så kan du få 200 point. Jeg prøvede bare at få lukket nogle spørgsmål, men du er ikke til at stille tilfreds hvad?

Det er da meget normalt at man giver pointsne til den der kommer med det der virker, så fald nu lige ned.

Jeg har også skrevet tak for hjælpen, men jeg vil da ikke give de point væk, når jeg ikke har fået det til at virke. Det fandt jeg rimeligt. Men beklager meget, men synes dog også at du er en smule negativ!?!
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 11:06 #34
er negativ i den forstand at man bruger tid på at hjælpe folk, søger på nettet om diverse fejl osv. og bagefter beholder folk selv point, det mindste de kune gøre vat at give lidt (siger ikke det skal være 200) men for at vise man er glad for forsøget)