Avatar billede carov Nybegynder
01. august 2005 - 21:58 Der er 15 kommentarer

Harddisk i NTFS lavet om til RAW

Min slaveharddisk på 80GB er pludselig blevet ændret til noget som hedder RAW istedet for NTFS - jeg kan ikke komme ind i den og den viser at den er tom, hvilket den ikke er for i "egenskaber" skriver den anvendt 0 b - ledigt plads 0 b
PS: jeg er på grådens rand så please hjælp mig med en løsning som redder mine filer
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 22:05 #1
du kan med getdataback fra runtime.org se om dine data stadig fysisk ligger der, gør de det kan du med den fulde version genskabe dem (med demo versionen er det kun muligt at genskabe en af gangen)
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 22:06 #2
en artikel om getdataback http://www.eksperten.dk/artikler/650
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2005 - 08:21 #3
Jeg interesser mig voldsomt for det problem med "RAW" lige for tiden, jeg mener også jeg har fundet en 100% sikker løsning på problemet når det gælder partitionen med operativsystemet, men med f.eks. en slavedisk står jeg lidt mere i stampe. Det råd du har fået af "screem_brille" virker, men derfor ville jeg alligevel blive vanvittig glad hvis du lige ville beskrive hvad der var gået forud før din slavedisk mistede partitionstabellen
Avatar billede screem_brille Novice
02. august 2005 - 10:39 #4
helgec jeg har også selv oplevet det, hos mig skete det da jeg tog en disk fra en maskine og over i en anden (jeg er næsten sikker på jeg kan fremprovokere fejlen igen, kan lige prøve med en "test" disk til formålet senere ?)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 17:48 #5
"helgec jeg har også selv oplevet det, hos mig skete det da jeg tog en disk fra en maskine og over i en anden (jeg er næsten sikker på jeg kan fremprovokere fejlen igen, kan lige prøve med en "test" disk til formålet senere ?)"
Tak for tilbuddet, når du nu vil være behjælpelig gør så venligst således
Download og installer "hal91" på en diskette, boot op på denne diskette (før du har fremprovokeret fejlen) dine diske vil nu hedde
Master på primære controller = /dev/hda
Slave  på primære controller = /dev/hdb
Master på secundære controller = /dev/hdc
Slave  på secundære controller = /dev/hdd

Når du har bootet på "hal91" skriver du -> fdisk /dev/hdx (x er naturligvis den disk du agter at sabotere) herefter af læser du start og slutsectorene -> saboter disken så den kører RAW -> boot op på "hal91" opret partitionen igen med nøjagtig samme værdier, husk at ændre partition til den rigtige type (L) husk at skrive partitionen til sidst (w) glem ikke at fortælle mig hvad resultatet blev
Avatar billede screem_brille Novice
04. august 2005 - 17:54 #6
helgec, det skal jeg prøve, men hvor henter jeg omtalte fil ?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 18:28 #7
Du kan downloade hal91 på http://jspiro.tripod.com/linux/hal91.htm den fylder en diskette
Jeg får ingen mail fra eksperten i denne tid så hvis du ikke får respons brug venligst min mail adresse (se profil)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 11:43 #8
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 17:57 #9
Og du arbejder fortsat i RAW eller ??
Avatar billede screem_brille Novice
11. september 2005 - 19:05 #10
jeg gør faktisk lige nu :/ har et mega trælst problem som jeg ikke kan finde ud af pt
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 03:21 #11
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 10:00 #12
Og dit problem er forsat ikke løst ??
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 14:34 #13
brug for mere hjælp ?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2006 - 21:13 #14
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:04 #15
brug for mere hjælp ?