Avatar billede fjelsted Nybegynder
01. november 1999 - 20:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

diamond vipper 550

Jeg har et kæmpe problem med mit grafikkort det kan ikke køre alle spil selv om jeg instaleret de nyeste driver og lavet en bios update jeg for tit en meddelse om at computeren ikke kan finde en dll-fil som hedder glide2xdll
HVAD gør jeg jeg har hentet den nyeste direcx 7.0 og istalleret
Avatar billede rootsec Nybegynder
01. november 1999 - 20:21 #1
Jeg kender selv nogen der har haft dette problem. Problemet som du har, opstod først da de havde installeret DirectX 7.0 (DX). Jeg har også hørt at folk har fået den berømte blå skærm efter opstart af Windoze, efter at have installeret DX.
Mit bud er at der er nogle konflikter med de eksisterende drivere og DX7.0, så tag og fjern det. Det kan også være at DX7.0 ikke får opdateret den tidligere version af DX, som derved får lortet fucket op.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. november 1999 - 22:17 #2
Gå ind på http://www.3dfx.com og find de nyeste glide drivere... en af mine venner havde også det glide problem.

Nu har du vel sagt til spillene at du køre TNT, ik?
Avatar billede i11uzion Nybegynder
02. november 1999 - 14:38 #3
fjelsted>>> Hallo man, dit grafikkort er et TNT baseret kort, og de understøtter ikke glide, Da det er et "Native API" opfundet af 3Dfx.
Den eneste måde du kan få glide spil til at virke med dit grafikkort er ved at bruge de såkaldte glide-wrappers, dette går dog en del langsommmere og er ikke helt så flot som hvis du havde et grafikkort som understøttede glide. Du kan downloade glide-wrappers på http://www.glideunderground.dk

Summary---

Altså, grunden til at den mangler filen "glide2x.dll", er at dit grafikkorts chip ikke er lavet af 3Dfx men af Nvidia, og det nytter derfor ikke med opdateringer til dit grafikkort eller nye versioner af directX, så du skal altså have fat i en glidewrapper... :)

Puhaaa, det var hårdt... :)
Avatar billede gnarf Nybegynder
02. november 1999 - 15:08 #4
Enten prøver du at køre en masse spil som KRÆVER glide (3dfx) understøttelse, eller du har en gang haft et 3dfx kort i maskinen, som du så har pillet ud nu, og så er alle dine gamle spil sat op til at køre glide, og du skal så enten geninstallere spillene, eller finde ud af hvordan du skifter grafikdriver i spillet.

Hvis du har skiftet grafikkort, kan det så absolut anbefales at geninstallere windows. Det fjerner en del af den her slags problemer.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. november 1999 - 08:55 #5
fjelsted>>> Hmmmm jeg ved ikke hvad der er i vejen med linket, men hos mig virker det heller ikke når man trykker på det, men hvis man bare åbner en browser og skriver det i adressebaren i stedet for, så virker det... (i hvert fald her... :)

Hmmmmmmmm håber det virker

:):):):):):):):)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
04. november 1999 - 08:57 #6
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPS!!!!!!!!!!!!
Hovsa, hehe nu harjeg fundet fejlen... :)

http://www.glideunderground.com

Det var altså bare *.dk der skulle ændres til *.com

:)
Avatar billede gnarf Nybegynder
04. november 1999 - 09:13 #7
Gør man ikke sig selv lidt af en bjørnetjeneste hvis man "bare" installerer en glide wrapper, og så køre sine spil i glide på et TNT kort ?

Hvis spillet ikke understøtter andet end glide, så er man jo tvunget til det, men i spil med Direct3D understøttelse vil performance da klart lide under at skulle igennem en glide wrapper.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
05. november 1999 - 12:52 #8
gnarf>>> Jo klart, man skal jo kun bruge glidewrappers hvor det er absolut nødvendigt, for som jeg skriver "går det en del langsommere"...