Avatar billede fluffyclouds Nybegynder
01. august 2005 - 17:59 Der er 4 kommentarer

Problemer med Creative Sound Blaster Live 14 Bit.

Jeg har netop koebt overstaaende lydkort, da jeg havde problemer med mit gamle onboard (har et MSI bundkort).
PC'en naegter ganske enekelt at spytte nogen form for lyd ud af hoejtalerne.
Aabner jeg et program som Winamp eller Windows Media Player, kan jeg se at begge programmer opfanger lyd.
Alt er tilsluttet korrekt lige fra lydkort til mit 2.1 seat.

Haaber nogen kan hjaelpe mig, da dette driver mig til vanvid.
Paa forhaand tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 19:07 #1
Kig eventuelt i bios...

Herfra kan du "disable on-board" lyd...

Har du et modelnummer eller lignende på det bundkort, så kan jeg mere præsis sige hvordan..

Det kunne jo være det windows stadig "sendte" lyden til..
Avatar billede fluffyclouds Nybegynder
01. august 2005 - 19:54 #2
Kan ikke finde nogen funktion til det on-board lydkort i BIOS.
Bundkortet er et MSI 648 MAX.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. august 2005 - 20:13 #3
http://66.96.84.4/support/mnu_exe/mbd_mnu/E6585v1.1.zip

afsnit 3-22

Men det skulle være under integrated Peripherals... AC97 audio
Avatar billede fluffyclouds Nybegynder
01. august 2005 - 21:07 #4
Jeg fulgte guiden og fandt vej gennem BIOS'en, AC97 var "Disabled", saa satte den til "Auto", dog stadig uden held.