Avatar billede soren1990 Nybegynder
01. august 2005 - 15:59 Der er 6 kommentarer

DVD afspiller vil ikke afspille mine dvder..

Hej
Min dvd afspiller siger "ukendt disc" til ALLE mine dvder. Den har virket fint med alle før, men nu tager den altså ingen. Jeg sad og så langt fra Las vegas... Så skiftede jeg dvd, og så ville den ikke mere...
Hvad kan problemet være?
01. august 2005 - 17:42 #1
Hvis det er noget den langsomt er begyndt med, kan det være at laser-øjet er blevet støvet.
De kan du fikse ved at tage noget blødt stof (der ikke taber hår) og en strikkepind el.lig. og så bruge stoffet på pinden til at nå øjet og så lige tørre øjet over en gang eller to.
Avatar billede soren1990 Nybegynder
01. august 2005 - 17:43 #2
Hvor sidder øjet?
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
01. august 2005 - 18:45 #3
Undskyld jeg blander mig, men....
i hovedet (kunne ikke lige lade vær)

Spøg til side, af med låget på dvden, sidder så kan du normalt se laseroptikken. Husk for alt i verden at trække strømstikket ud inden du begynder at rode med noget som helst.
Husk garantien ryger når du åbner dyret.
Et godt rensemiddel er isopropylalkohol dyppet på en vatpind. Vil ikke tilråde at bruge en strikkepind, da du har med følsom elektronik at gøre.
Men ellers en ganske simpel operation.
Avatar billede cbedb Mester
01. august 2005 - 20:08 #4
Det hedder bare Isopropanol og kan købes på apoteket, jeg har selv lige gjort det, og det hjalp.
Der hvor skiven sidder når den er i sideer et plasticdæksel, med 2 skruer. Fjern dette, så er det nemt at komme til uden at ødelægge noget
Avatar billede uffesteenberg Novice
01. august 2005 - 22:52 #5
Vodka kan også bruges!! No kidding! Men Cuba Karamel går nok ikke - det skal være "ren" alkohol ;-)
Avatar billede sascha Nybegynder
02. august 2005 - 10:08 #6
Har en Philips dvdrecorder der havde samme problem og her viste det sig at det var løbeværket der var stået af, men heldigvis i garantiperioden.