Avatar billede sap Nybegynder
01. august 2005 - 13:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Domæne.dk skal pege på domæne.info

Hej
Grundet pris og muligheder har jeg valgt at købe domæne hos et udlandsk hosting-firma(Dreamhost). Disse gør dog ikke i .dk-domæner, så jeg købte et .info-domæne.

Jeg har allerede et .dk-domæne som jeg har ved Surftown.

- Er det muligt at lave, så når man går ind på domæne.dk, at man så i virkeligheden er på domæne.info ?
- Mail skulle også gerne fungerer. Altså når man sender til mail@domæne.dk, så ender de hos mail@domæne.info.
- Inde hos Dreamhost står der at man skal ændre DNS opsætningen på mit domæne.dk. Skal dette være hos surftown eller hos DK-Hostmaster?
- Jeg betaler i øjeblikket for at blive hostet hos Surftown. Det er selvsagt ikke nødvendigt længere. Det eneste .dk domænet skal gøre er at pege videre. Hvordan får jeg strikket sammen, så jeg ikke betaler for hostning, men stadig følger overstående betingelser?

På Forhånd tak.
Avatar billede sap Nybegynder
01. august 2005 - 13:59 #1
Link til Dreamhost, om hvordan de mener man skal gøre:
https://panel.dreamhost.com/kbase/index.cgi?area=409
Avatar billede lamaduck Nybegynder
01. august 2005 - 13:59 #2
Avatar billede leif Seniormester
01. august 2005 - 14:18 #3
Der er muligheden at bruge et par gode GratisDNS services ! De har også en MailForward service (Koster et lille beløb) hvor mails sendt til info@domæne.dk vil blive videresendt til info@domæne.info og sap@domæne.dk bliver sendt til sap@domæne.info
Avatar billede leif Seniormester
01. august 2005 - 14:22 #4
Deres DNS servere er godkendt, så du kan godt redelegere til deres servere, men jeg ville helt klart kigge på GratisDNS og deres services.

Det er ikke sikkert at DreamHost kan finde ud af at koble et ekstra domæne til webhotellet.
Avatar billede czar Nybegynder
01. august 2005 - 14:22 #5
Warning: Denne besked indenholder en joke!

Jeg vil altså pointere at domæne.dk peger ligepræcis derhen hvor det skal.. ;)
Avatar billede leif Seniormester
01. august 2005 - 14:29 #6
czar -> Tager hatten af for dig !
Avatar billede sap Nybegynder
01. august 2005 - 14:40 #7
Ud fra dette, ser det ud til at Dreamhost understøtter dette?
https://panel.dreamhost.com/kbase/index.cgi?area=2824
Avatar billede czar Nybegynder
01. august 2005 - 17:56 #8
leif >

så lidt, men behold nu hatten på så du ikke får en sommerfornølelse :/
Avatar billede sap Nybegynder
02. august 2005 - 10:43 #9
Jeg har nu oprettet simz.dk hos Dreamhost. Jeg har også oprettet min nuværende email-adresse: mail@simz.dk.
Nu skal jeg så sætte DNS til at pege på den nye side. Kan jeg risikerer at der går mails tabt i denne proces?

Er det bedst at vente til abbonn. udløber og så lade gratisDNS tage sig af det? Jeg kan vel ikke risikerer at miste mit domæne ved udløb, hvis jeg stadig betaler til DK-Hostmaster?
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2005 - 10:48 #10
Hvis du fx. opretter det hos GratisDNS og laver AL dns opsætningen før de redelegerer skulle det være minimum af post der kan gå tabt og det eneste er at gør det endelig inden dit abb. hos Surftown udløber, da mails så bare vil ryge ned i din mailbox der hvis det er.

Alternativt skal du redelegere til Dreamhost nameservere, men kan du ændre DNS der selv eller hvordan ?
Avatar billede sap Nybegynder
02. august 2005 - 13:23 #11
Sufttown har en række indbyggede A poster til *.simz.dk og simz.dk som henviser til deres ip. Dette kan jeg ikke ændre.
Jeg kan tilføje en DNS A post, en DNX MX Post, en DNS Cname Post. (Aner ikke hvad de forskellige er?)
Avatar billede sap Nybegynder
02. august 2005 - 13:24 #12
Der står også dette:
Kan jeg fjerne de indbyggede DNS records?
Ja, du kan fjerne MX record'en ved at slå mail-service fra på dit domæne. MX record'en forsvinder så af sig selv.
Hvis du slår webservice fra på dit domæne, kan du manuelt fjerne de to sidste A records i DNS opsætningen.
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2005 - 14:18 #13
Hvis du opsiger Surftown skal du enten flytte din DNS over til GratisDNS (http://www.gratisdns.dk/?size=400&side=51) eller til Dreamhost.
Avatar billede sap Nybegynder
04. august 2005 - 08:12 #14
Hvordan "flytter" jeg min DNS? Jeg har allerede oprettet simz.dk hos GratisDNS.

Under sektionen NS (Nameservers" står dette:
simz.dk    ns1.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns2.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns3.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns4.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns5.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns1.dreamhost.com
simz.dk    ns2.dreamhost.com
simz.dk ns3.dreamhost.com

Men siden lander stadig hos Surftown. Virker det ikke før surftown er udløbet?
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 08:41 #15
Har du redelegeret ?
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 08:44 #16
Jeg vil anbefale at du finder ud af om du vil bruge GratisDNS eller Dreamhost som DNS udbyder til domænet !
Avatar billede leif Seniormester
04. august 2005 - 08:45 #17
Hvordan du redelegerer prøv at læse tidligere link til GratisDNS !
Avatar billede czar Nybegynder
04. august 2005 - 10:42 #18
Under sektionen NS (Nameservers" står dette:
simz.dk    ns1.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns2.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns3.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns4.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns5.gratisdns.dk    Kan ikke ændres
simz.dk    ns1.dreamhost.com
simz.dk    ns2.dreamhost.com
simz.dk ns3.dreamhost.com

sådan virker verden ikke

fjern de 3 dreamhost, eller redelegere til dem
Avatar billede sap Nybegynder
30. september 2005 - 07:59 #19
Løsningen var at rette DNS'en ved DK-Hostmaster.
Jeg ville gerne have givet lidt point til czar, for villigheden til at hjælpe, men du har ikke skrevet et svar?
Avatar billede czar Nybegynder
30. september 2005 - 08:58 #20
nåh.. jah.. men det er ikke point her jeg lever af :)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
22. december 2005 - 14:26 #21
Blot af interesse - hvad var den egentlig løsning på problemet, for jeg står i samme dilemma. Redelegerede du til dreamhost.com eller kunne du stadig bruge gratisdns.dk? Jeg vil nemlig gerne fortsætte med at bruge gratisdns.dk, men dreamhost.com fungerer vist bedst med deres egen navneserver, hvis man gerne vil have flere domæner? Håber du har tid til at forklare lidt grundigere?
Avatar billede czar Nybegynder
23. december 2005 - 00:06 #22
hvis du ved hvordan en standard zone ser ud ved dreamhost, så kan du lave en tempate af det på gratisdns
Avatar billede lsolesen Nybegynder
23. december 2005 - 09:06 #23
Jeg opretter lige et nyt spørgsmål, så du kan få nogle point, hvis du svarer: http://www.eksperten.dk/spm/674257
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2006 - 12:34 #24
Lukketid ?
Avatar billede sap Nybegynder
26. juli 2006 - 09:27 #25
Lukket.