Avatar billede simcom Nybegynder
01. november 1999 - 20:04 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er der så godt ved Windows 2000

Hvad er der så godt ved Windows 2000, og er det overhoved godt? Er det nye MacOS bedre? Er det ikke bare en måde på, at Microsoft kan tjene nogen gysser?
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 20:28 #1
Win2K er så sandeligt bedre en noget der er kommet før det.

For det første er det bygget på WinNT så det kører stabilt og kan hånterer netværk uden at crashe når man mindst venter det. Det er også blevet endnu mere brugervenligt end hidtil og eks. dialup og netværk er blevet samlet, så man ikke skal rode med opsætningen 117 forsellige steder.
Selvfølgeligt er der fejl i Win2K men det vil der altid være i nye releases.

Alt i alt så var det med tårer i øjnene at jeg, efter at have installeret Win2K Server, måtte erkende at MS faktisk havde lavet et OS der holder.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. november 1999 - 21:05 #2
ja, det er sgu rart endelig at slippe for den klamme blå skærm... men der er stadig problemet med at det fylder ½ GB og at det tager 100 år at starte op
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 21:11 #3
Tager det 100 år på din puter Cyberesben ???

På min tager det under 30 sek.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. november 1999 - 21:14 #4
min er ca. 1½-2 min om at starte win2k

langt mere end win98se
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 21:30 #5
Kører du win2k server eller pro ?
- min win98 tog ca. 1½ minut om at starte fordi den skulle flytte over 300 mb hver gang en ny bruer loggede på.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. november 1999 - 21:32 #6
jeg kører pro

problemet er nok at min brænder/scsi tager noget tid når man starter... men den bruger også en del tid på at starte netværket
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 21:40 #7
Netværk er altid langsomt... dialup kører overraskende hurtigt efter min mening, men det bygger vel på en anden teknologi... går jeg ud fra.
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 21:40 #8
Prøv evt med Win2k Serrver
Avatar billede sticky Nybegynder
01. november 1999 - 22:11 #9
Hvad er forskellen på de to udgaver??
Avatar billede winkill Nybegynder
01. november 1999 - 23:49 #10
Der er ikke den store forskel. Jeg tror at Server er Prof med et par ekstre komponenter, den er sat op til at styre HD, Com.porte osv. på en anden måde og den bruger RAM'en anderledes, men ellers er der vidst kun de installerede komponenter til forskel.

Dog har Prof en tendens til at "tage fejl for personligt", der skal ganske enkelt mere til for at Server bliver overbelastet eller går ned (sidst nævnte har jeg endnu ikke oplevet).
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. november 1999 - 03:48 #11
Kan man købe w2k nu i butikkerne og hvad koster den?
Avatar billede killer Nybegynder
02. november 1999 - 08:13 #12
Officiel W2K-day er den 17. februar 2000
Avatar billede jeppefar Nybegynder
11. november 1999 - 13:04 #13
Hvor har i fået jeres win2k fra?
Er der evt nogle der kan hjælpe mig med at skaffe den.(Tror ikke det er ulovligt da det jo er en beta der har været til fri download på et tidspunkt).
Avatar billede killer Nybegynder
11. november 1999 - 13:07 #14
Jeg har fået min RC2 fra MS Danmark. Ring til deres salgs-support på 44890190 og pres dem lidt :o)