Avatar billede nyborg71 Nybegynder
01. august 2005 - 07:44 Der er 3 kommentarer

Ram fejl eller bare mig?

Har et problem.

Har 2 stk pc3200 ram blocke. den ene er på 256 mb, den anden på 512 mb. Begge virker fint, bare ikke på samme tid. Sætter jeg begge i maskinen vil den ganske enkelt ikke æde den. Den bliver ved med at sige at windows ikke startede korekt og at jeg skal starte i fejlsikret. Piller jeg den ene ram block ud, kan jeg starte på normalvis uden nogen fejl meddelelser. Hvad skal jeg gøre?. Kan det passe de to blocke ikke kan køre sammen blot pga størrelsesforskellen?
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. august 2005 - 08:42 #1
Har du prøvet, at bytte dem om, i nogle boards skal den mindsta blok sidde først. Der er også en mulighed, at de ikke kan arbejde sammen.
Avatar billede nyborg71 Nybegynder
01. august 2005 - 16:52 #2
Jah jeg har prøvet at bytte dem om uden held :(
Avatar billede serverservice Praktikant
19. august 2005 - 11:16 #3
Du skal bruge vejledningen til bundkortet for at finde de to pladser til ramblokkene - sandsynligt 1+2 eller 1+3- det er dog ikke sikkert de kan arbejde sammen hvis de er forskellige , men prøv.