Avatar billede krasser Nybegynder
01. august 2005 - 00:14 Der er 5 kommentarer

Langsom start

Når jeg starter PC´en op, trykker jeg selvfølgelig på startknappen på kabinettet. Nu er den begyndt at starte op meget forsinket efter at jeg har trykket på knappen. Jeg kan høre at blæseren er i gang, så der er liv. Alle stik er kontrolleret for om de sidder ordentligt, men problemet varer som regel et par minutter, så starter computeren op på sædvanlig måde. Hvis jeg slukker og starter igen mens den er varm, så skal jeg igen vente et par minutter.
Hvem har løsningen på ovenstående problem og irritation.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. august 2005 - 00:53 #1
Uha, det kan være mange ting, men 1 ting kommer umiddelbart op på "skærmen", og det er din strømforsyning.

Så længe der er 220 Volt til strømforsyningen, så er den "tændt", og når du trykker på start knappen, så beder du den om at levere strøm. Først når det elektriske kredsløb i strømforsyningen er tilfreds med kvaliteten af strømmen, så sender den et Power Good signal til bundkortet, og først der begynder CPU'en på BOOT.

Dit problem kunne være et tegn på, at din strømforsyning er ved at blive lidt svag i knæene, da den skal bruge så lang til før den er tilfreds med kvaliteten af strømmen.
Avatar billede krasser Nybegynder
01. august 2005 - 22:40 #2
Ja, jeg tænkte selv på om det kunne være problemet.

Din forklaring lyder som om at det er svaret på mit problem. Jeg vil skaffe mig en løs strømforsyning og prøve af.

Jeg vender tilbage, hvis det er løsningen.

Kan der være andre muligheder? Der går jo nogle dage før jeg får tjekket strømforsyningen, så det kunne være godt med alternativer i mellemtiden. ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. august 2005 - 00:27 #3
Jeg tror det er den mest sandsynlige årsag.
Avatar billede krasser Nybegynder
02. august 2005 - 00:51 #4
Ja, sikkert.Jeg prøver det af. Foreløbig tak
Avatar billede krasser Nybegynder
13. september 2008 - 09:24 #5
Jeg kan se jeg skylder dig point. Hvordan giver jeg dig dem?