Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
31. juli 2005 - 23:41 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

TV-kort til optagelse af tv på PC

Hej

Hvilket tv-kort skal man købe hvis man gerne vil optage tv-programmer på sin PC ? Det skal være en slags erstatning for min video, som er gået i stykker, og vil derfor gerne have at jeg kan optage det på computeren istedet, da jeg så slipper for bånd der går i filt hele tiden ...

men hvad vil i anbefale ?

med venlig hilsen
Brian
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
01. august 2005 - 01:08 #2
okai ... vil lige kigge på den ... har nemlig lige bygget en computer ind i en skuffe under mit tv ... så den ville være nem og oplagt at bruge :)
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
01. august 2005 - 18:39 #3
Hvis jeg nu gerne vil have fjernbetjening til ... hvilken vil du (andre ?) så anbefale ?
Avatar billede zenze Nybegynder
01. august 2005 - 22:41 #4
Avatar billede zenze Nybegynder
01. august 2005 - 22:45 #5
Her kan du købe den billige incl. remote:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341065
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
01. august 2005 - 22:47 #6
1 problem ... der er usb 1.1 eller 1.0 porte i den pågældende computer... og det virker den ikke med ... så er nødt til at have en PCI :(
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
01. august 2005 - 23:52 #8
Hvad er fordelen ved at have en USB-version istedet for en WinTV PVR-150 eller sågar PVR-350 ?
Avatar billede zenze Nybegynder
02. august 2005 - 01:48 #9
Du kan med USB-Tuneren "knappe" den hurtigt af og sætte den til en anden Computer, hvis du f.eks. har en bærbar - ellers er der vist ingen fordel.
Avatar billede reap Nybegynder
02. august 2005 - 01:55 #10
Da det er en erstatning af videoen du vil ha', går jeg ud fra at den ikke behøver at være flytbar.
Så køb et PCI kort til omkring halvdelen af hvad USB-adapter + USB-kort koster.
Ud over besværet med at putte et pci-kort i din PC er der ingen ulemper ved PCI, tværtimod.
Find et kort med en Philips SAA713x chip. Så slipper du for at skulle bruge specialprogrammer til synkronisering af lyd/billede ved avi optagelser (ved MPEG optagelse passer lyd/billede altid). En film på 2 timer kommer meget let ud af synkronisering med andre tv kort.
Jeg købte et kort med fjernbetjening for et års tid siden for under 400kr. Funger fint.

...Reap
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
02. august 2005 - 20:24 #11
OKai ... tror jeg køber en Hauppauge Win TV PVR-150 ...

så zenze må lige ligge et svar oxo ...
Avatar billede zenze Nybegynder
02. august 2005 - 23:19 #12
OK! - så gør jeg det. Go' fornøjelse med at capture og se TV på din computer.
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
03. august 2005 - 16:23 #13
Tak ... :) kører op og henter et kort nu :)