Avatar billede janwarming Nybegynder
31. juli 2005 - 22:13 Der er 4 kommentarer

Hvorfor får jeg et højt ping ca. hver 30 gang, når jeg pinger min

Jeg har har 2 computere som begge 2 får et ping på ca. 1000ms til 1500ms ca. hver 30 gang, alle de andre pings ligger under 2ms.

Jeg har en Lynksys WRT54G router, linksysWMP54G netkort og et RT2500 noname (salgsnavne: amtel eller etech) begge er selvfølgelig wireless.

Når jeg pinger fra en af computerne mod routeren ser alt fint ud, pånær hvis jeg pinger mange gange, så kommer der ind imellem et peak på over 1000ms. dette giver mig problem hvis jeg ser film over nettet eller spiller.

Er der nogen der har en forklaring?
Avatar billede kenp Novice
31. juli 2005 - 23:05 #1
Ikke andet end sådan er det at køre trådløst det er ikke helt så stabilt som med kabel.
Avatar billede janwarming Nybegynder
05. august 2005 - 13:56 #2
det kan da ikke passe, så er det jo umuligt at se streamet tv over trådlæøstnetværk
Avatar billede kenp Novice
05. august 2005 - 17:12 #3
ja sådan er det bare..
Avatar billede janwarming Nybegynder
09. august 2005 - 15:22 #4
jeg har nu fået byttet routeren, og nu er udsvinget på linksys kortet kun optil 25ms istedet for 1500, men mit noname kort har stadigvæk udsving optil 1500 ms.