Avatar billede didwillis Nybegynder
31. juli 2005 - 21:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blokeret adgang til enkelte sider i IE - please help!

Hej eksperter!
Jeg har et lille problem med min computer; kan ikke få adgang til enkelte wesites, og der er ingen konsistens i blokeringen. Jeg har adgang til 80 pct af de sider jeg plejer at besøge (aviser, hotmail, netbank etc) - men i de sidste 20 pct, får jeg kun beskeden "siden kan ikke vises"  - eller "vi kan ikke finde XXX". Eksempler er www.coldplay.com eller www.nrk.no.

Endvidere får jeg ofte "handlingen blev annuleret" på annoncer, bannere o.l. - eksempelvis her på eksperten. Øverste banner og den til venstre vises kun med denne besked.

Har ZoneAlarm firewall og Ad-Aware og har også fået min computer renset ved hjælp af folk her på siden. Har forsøgt at ændre indstillinger i IE - og f.eks. indtastet de ovennævnte sider som websider jeg har tillid til - men alt uden resultat....

Pisse irriterende - please help!
Avatar billede vejmand Juniormester
31. juli 2005 - 21:52 #1
Jeg har nøjagtig samme problem. Har faktisk set en del spørgsmål om dette problem, det virker som om det er opstået efter SP2 er kommet til Windows.

Jeg har også fået min computer renset med hjælp fra Eksperten, stadig uden held.

Efter opfordring har jeg dog "løst" problemet ved at installere en alternativ browser, nemlig Firefox: http://www.mozilla.org/products/firefox/all

Den kan du downloade, og installere og bruge uden det påvirker din brug af IE-explorer. Du skal blot lade være med at sætte den til at være standard-browser.

Jeg er godt klar over det ikke er svar på dit spørgsmål, bare lidt info.

Og du har helt ret, det er pisse irreterende det ikke funker i IE.  c",)
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. juli 2005 - 22:46 #2
Funktioner-internetindstillinger, slet kookies og internet filer, og prøv igen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. juli 2005 - 22:51 #3
Denne kan jeg så ikke komme på: http://www.joinleenow.com/
De 2 øverste har jeg ingen problemer med.
Avatar billede vejmand Juniormester
31. juli 2005 - 23:00 #4
Det er sgu et lidt underligt problem, de tre i linker til har jeg ingen problemer med, men den her driller en gang imellem: http://www.tuborg.dk/

Efter den viser beskeden "siden kan ikke vises" er nettet så død i 20 til 30 sekunder.
Herefter kan jeg så gå på nettet igen.
Det er stadig kun IE problemet opstår.

didwillis, er din forbindelse også død i nogle sekunder efter du får fejlen?
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. august 2005 - 08:23 #5
Tuborg kan jeg godt gå på, men min forbindelse går ikke død. Synes også det er noget trikky noget, jeg har heldigvis ingen problemer med de sider, jeg skal bruge.
Avatar billede didwillis Nybegynder
01. august 2005 - 10:54 #6
Det er godt nok underligt - peet49, nej, min forbindelse fungerer sq udmærket hele vejen. Sletter cookies hver eneste dag, så der er ikke det heller. Det er som om de nævnte sider ikke eksisterer - men det må man jo sige de gør... Prøver at installere Firefox når jeg kommer hjem. Har også hørt at Opera skulle være udmærket - nogle erfaringer(ekstra spørgsmål:))?
Avatar billede didwillis Nybegynder
09. august 2005 - 10:22 #7
- har forsøgt at downloade såvel Firefox som Opera - men kommer får "siden kan ikke vises" !!! Kan ikke komme på skolens website, campusnet etc - er der virkelig ikke nogen der ved hvad man kan gøre???
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2005 - 10:29 #8
Du kan evt. oprette en ny bruger på din PC.
Derfra kan du så downloade og installere enten Firefox eller Opera, og derefter vende tilbage til din nuværende bruger og bruge en af disse browsere.

Jer tror det vil virke, da vi er to brugere på min PC, og det er kun på min bruger problemet forekommer.
Avatar billede didwillis Nybegynder
09. august 2005 - 10:38 #9
nu fandt jeg en hjemmeside hvorigennem jeg kunne downloade Firefox - så den er installeret. Det hjælper dog ikke . Firefox vælger bare at oplyse at "the document contains no data".....
Avatar billede didwillis Nybegynder
22. august 2005 - 11:12 #10
luk