Avatar billede rantnrave Nybegynder
31. juli 2005 - 17:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vinyl til mp3

hejsa.!

jeg skal til at overspille 400 vinyl plader til mp3-filer, og derfor kunne jeg bruge lidt information om hvilke programmer du har prøvet at bruge til dette og hvad din erfaring er med de forskellige programmer.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
31. juli 2005 - 17:32 #1
Sony Sound Forge 7.0. Der kan du indspille hele molevitten, og derefter "cutte" det op. Prøv det her: http://www.download.com/Sound-Forge/3000-2170_4-10228786.html?tag=lst-0-1 og hvis du syntes om det, køb det ligesom mig ;)

MVH
Mads
Avatar billede halifax Nybegynder
31. juli 2005 - 19:10 #2
Du kan gøre det gratis ved at bruge Windows egen Lydoptager. Her gemmes filer som wave, dvs. wav-format. Disse kan du bagefter rense (redigere) for fejl (støj og ridser fra pladerne og evt. "stilhed" i begyndelse og slutning af hvert nummer) med det gratis program Audacity - det kan vist også bruges til optagelserne forresten.

Når lydfilerne er i den kvalitet, du ønsker, kan du efterfølgende komvertere dem til mp3-formatet.

Audacity kan hentes her  http://audacity.sourceforge.net/

Vær opmærksom på, at du skal have din pladespiller tilsluttet dit anlæg og at anlægget derefter skal tilsluttes lydkortets Lini-in udgang, som du skal optage fra.
Du kan ikke tilslutte pladepileren til lydkortet, da signalet er alt for svagt. Ellers skal du købe og bruge en såkaldt Preamp-fidus og sætte mellem pladespiller og lydkortindgang. Koster i omegnen af 5-700 kr.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2005 - 19:14 #3
Avatar billede halifax Nybegynder
31. juli 2005 - 19:14 #4
Du kan finde en DK vejledning her, som benytter et andet program, men princippet er det samme
http://www.folketshus.dk/spillefolk/tips.html

Klik på Vejledning i at overspille LP/Minidisk/Bånd til CD

Ligger et svar, hvis du synes det kan bruges. Ellers afviser du mig blot.  :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2005 - 19:16 #5
Avatar billede rantnrave Nybegynder
03. august 2005 - 12:54 #6
har lukke dem nu :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. august 2005 - 12:59 #7
Det ser fint/bedre ud...

Ka' du bruge nogle af tingende i diverse link's ?
Avatar billede rantnrave Nybegynder
03. august 2005 - 13:01 #9
jeg kan ikke få adgang til dem :S
Avatar billede rantnrave Nybegynder
20. august 2005 - 19:15 #10
Pixar13 lig lige et svar :)
Avatar billede pixar13 Nybegynder
21. august 2005 - 12:54 #11
Yes :)