Avatar billede s_f Nybegynder
31. juli 2005 - 16:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløs opsærning - HEX eller ASCII

Jeg har en trådløs Router fra Trendnet. Inden i egenskaberne for den trådløse router jeg vægle "WEP key type" hex eller ascii, hvem key type er bedst hvad er foreskellen?

Og hvorfor er der 4 nøgler, når det kun er den første jeg bruger?

http://www.relaxed.dk/wl.JPG
Avatar billede screem_brille Novice
31. juli 2005 - 16:58 #1
ascii er alm bogstaver og tal, hex er et 16 talssystem, der er ingen af dem som er direkte bedre end det andet, men ascii er klart nemmest at huske fremfor et tal som f.eks 8E 77 FF A9 4B 7C
Avatar billede s_f Nybegynder
31. juli 2005 - 17:02 #2
Og hvorfor så de fire nøgler, hvoraf der intet stå i de tre af dem?
Avatar billede screem_brille Novice
31. juli 2005 - 17:06 #3
ja det ved jeg ikke lige, synes ikke at have set mere end en nøgle før
Avatar billede s_f Nybegynder
31. juli 2005 - 17:08 #4
Lader lige spørgsmålet stå åben lidt endnu så..
Avatar billede ionado Nybegynder
31. juli 2005 - 17:20 #5
Jeg ville vælge at bruge hex. Det er ikke alle værdier af ascii der kan skrives direkte med tastaturet. Den eneste forskel der er på ascii og hex er hvilket talsytem de er baseret på.
Avatar billede ionado Nybegynder
31. juli 2005 - 17:29 #6
I nogle situationer er det smart at have 4 nøgler at vælge mellem. Hvis du f.eks. skal have flere computere på netværket i en begrænset periode, kan du generere en ny i stedet for at slette den gamle.
Avatar billede kenp Novice
31. juli 2005 - 17:36 #7
Grunden til at der er 4 nøgler er at du kan skifte imellem dem... netsom som ionado skriver eller hvis du selv synes du vil skifte.
Avatar billede s_f Nybegynder
31. juli 2005 - 17:43 #8
Men dem jeg så ikke har skrevet noget i er heller ikke aktive vel? Det er ikke sådan folk kan vægle fx. nøgle 2 uden at skrive noget og så få adgang alligevel?
Avatar billede ionado Nybegynder
31. juli 2005 - 17:49 #9
Det ville være mærkeligt hvis de nøgler der ikke er valgt til default virker.
Avatar billede s_f Nybegynder
31. juli 2005 - 17:56 #10
O.K. Smid et svar =)
Avatar billede ionado Nybegynder
31. juli 2005 - 17:59 #11
oki
Avatar billede s_f Nybegynder
31. juli 2005 - 18:20 #12
Screem bille, hvem du også vil have points læg da lige en kommenrat ;)
Avatar billede kenp Novice
31. juli 2005 - 18:21 #13
s_f men du kan resiker at det ikke virker hvis du på routerne ikke har skrevet  noget i alle 4