Avatar billede avminarm Juniormester
30. juli 2005 - 21:58 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

ny Bærbar - primetech - zepto?

Hejsa

Jeg skal ud og købe en ny bærbar - jeg faldt over http://www.primetech.dk/ og har bla kigget på modellen: PX8089.

jeg har også kigget en del på zepto model 4015, 4050 og 4200 - hos pc-direct.dk køres der pt tilbud på 4200. men 4015 på zepto.dk er med den nye Alvisio teknologi.

Lad mig først sige jeg har det sidste ½ år haft en Medion MD 42000 - ok maskine - men efter den havde været til rep 3 gange krævede jeg mine penge igen og efter en del torvtrækkeri lykkes det så - så servicen betyder en del for mit nye køb.

Jeg har 11.000 kr at gøre godt med.

Jeg har flg krav.
Centrino, 15" (IKKE 15,4"), min 512 mb ram, helst 80 gb HD.

Jeg er ikke den store gamer, men roder en del med video mv. + hjemmesidedesign mv.

1) Så hvad er jeres anbefalinger?
2) Kender nogen primetech og deres bærbare?
3) Er det værd at vælge zepto 4015 pga alvisio?
3) Er grafikkortet en stor ulempe i zepto 4050 contra 4200

jeg ser frem til jeres input
Avatar billede trold1 Nybegynder
31. juli 2005 - 14:20 #1
Jeg har lige selv fået en zepto 4015 med 60 gb HD og 1gb ram. Den kører fortrinligt.
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
31. juli 2005 - 22:38 #2
trodl1> Hvordan er batterilevetiden på den med lidt "normal" brug (tekstbehandling, surf, mp3/dvd-afspilning)? Jeg leder selv efter en ny bærbar med lang batterilevetid og din har jeg overvejet (med ekstra batteri)
Avatar billede trold1 Nybegynder
01. august 2005 - 17:28 #3
Jeg er godt tilfreds. op til 4 timer brug. Jeg har ikke ekstra batteri. Jeg synes dog at dvd afspilning tærer pænt på saften
Avatar billede avminarm Juniormester
01. august 2005 - 18:00 #4
trold1>> hvordan med selve kabinettet - virker det solidt? og tastaturet?

bustermaniac>> tror du ikke at Trold1 bliver sur hvis du have "hans" :-)
Avatar billede trold1 Nybegynder
01. august 2005 - 19:45 #5
Kabinet virker bundsolidt og tastatur er i IBM klasse.

Se for øvrigt PC world hvor der er en misbrugstest af bærbare.
Avatar billede avminarm Juniormester
01. august 2005 - 21:20 #6
har læst pcworld - imponerende!
Avatar billede trold1 Nybegynder
01. august 2005 - 22:46 #7
Ja jeg er godt tilfreds, men skal du bruge den til topproff billedbehandling så er en af mine bekendte ikke glad for zepto skærme. Han skifter til Dell, men han er også feinschmecker vedr. billedbehandling og korrekte farver. Jeg bruger min til photoshop og er godt tilfreds
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
02. august 2005 - 13:05 #8
avminarm>> :-)
Avatar billede rieper Nybegynder
09. august 2005 - 09:24 #9
Jeg vil nok anbefale en Zepto Znote 6515WD. Det er en fed bærbar med det sidste nye grafikkort fra Nvidia (6600 Go). Den har et lækkert design og overvejer selv at købe en. Den har fået top anmeldelser. Den ligger i prisklassen 10.000 og opad. Tjek zepto's hjemmeside og eventuelt http://www.laptopworld.dk. På zepto's hjemmeside kan du selv konfigurere den.

Good Luck!
Avatar billede avminarm Juniormester
09. august 2005 - 10:23 #10
hejsa - tak for jeres input. Der er åbentbart ikke mange der kender Primetech (ingen) - jeg har bestilt en Zepto 4200 - en af de sidste der var - den er desværre udgået nu. - både zepto og pc-direct anbefalede 4200 frem for de andre - så dem blev det.

rieper>> enig - men de har wide screen og det vil jeg ikke have - ellers tak ;o)

smid lige noge svar hvis nogen af jer vil have points
Avatar billede rieper Nybegynder
09. august 2005 - 14:53 #11
ved ikke hvor meget jeg har hjulpet, men det er også en super bærbar du har fået så!
Selv tak
Avatar billede trold1 Nybegynder
09. august 2005 - 17:04 #12
Har du haft fornøjelse af mine kommentarer så er her et svar
Avatar billede avminarm Juniormester
16. august 2005 - 21:44 #13
sidder med min nye Zepto 4200 - en dejlig maskine - alt spiller indtil videre.

Primetech har jeg mailet til for 3 uger siden til - de har endnu ikke svaret - det tyder vel næpe på god service?

tak for jeres svar