Avatar billede mads_ks Nybegynder
30. juli 2005 - 20:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mega boost.

Hey... Har kl 15.24 boostet min 2048/256 forbindelse til megaboost, men da jeg gjorde det forsvandt mit internet. Forstået på den måde at mit modem/router ikke får lys i DSL lampen. Har oplevet det 1 gang før hos en kammerart og der fik vi ikke gjort noget ved det da CC havde lukket. Lige da nettet røg idag ringede jeg til CC men sad i kø til de lukkede, og dum og naiv som jeg var, blev jeg ved med at vente i en halv time efter de havde lukket, uden held.

En der aner hvad jeg kan gøre nu?

Sidder lige hos naboen og låner nettet...

Mvh
Mads Kvist Sørensen.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. juli 2005 - 22:18 #1
Jeg tror du skal prøve at resette routeren. Tryk og hold powerknappen inde i 15 - 20 sek. og se om det hjælper.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. juli 2005 - 22:19 #2
En anden mulighed er at hente og køre de 2 programmer der er nævnt her: http://www.cexx.org/lspfix.htm
Avatar billede jackass- Nybegynder
16. november 2005 - 14:28 #3
Vist tid til at lukke denne? Men du kan da lige få svaret på, hvad problemet var.

Det er fordi din linie tilsyneladende ikke kunne trække den valgt båndbredde. Eksempelvis vil det ske, hvis du booster til 8mbit/768 og din linies max up/downstream er 8300/560kbit .. så vil routeren stå og forsøte at traine op, men aldrig få en forbindelse til carrieren.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
16. november 2005 - 20:06 #4
Takker for svaret jackass.

Tror dog ikk at det er tilfældet, men er intet jeg aner om. Har bare hørt fra andre der har haft det problem du nævner der, og det har kun resulteret i at nettet har været meget ustabilet og er gået ned med små mellemrum, men det var ikk tilfældet denne gang...