Avatar billede superib Nybegynder
30. juli 2005 - 18:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Downloads stopper

Hej

Jeg skiftede fornyligt til Webspeed, og købte mig en Linksys router (WRT54GS v1.1).

Det køre som det skal når jeg surfer og spiller.
Problemet er når jeg vil downloade og hente mails.

De fleste downloads køre som de skal, men da jeg ville hente SpamFighter fra spamfighter.com, hentede den kun ca. 200kb og stoppede brat.
Samme problem har jeg når jeg prøver at hente SetPoint driverene til mit keyboard fra logitech.com. Efter 41% (ca. 22mb) stopper den brat.

Det pissede mig, så jeg igang med at finde en løsning. Jeg er kom frem til at det havde noget med min MTU indstilling at gøre.
I følge den her guide fra Linksys, skal min MTU være 1300:
http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=386&p_created=1084210366&p_sid=oYxZfLLh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTMmcF9wcm9kcz0wJnBfY2F0cz0mcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3NjZl9sYW5nPTEmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1tdHU*&p_li=&p_topview=1

At sætte min MTU til 1300, har løst problemet med at hente SpamFighter, men jeg kan stadig ikke få SetPoint ned.
Jeg kan godt hente mails, men Outlook timer ud oftere end den henter mine mails.

Nogen der kan hjælpe??

/Jesper
Avatar billede superib Nybegynder
31. juli 2005 - 00:08 #1
En lille update... Jeg prøved at sætte min PC direkte til kabel modemet.

I følge den der guide, så skal min MTU være 1300.
Mine mail problemer har åbenbart intet med routeren at gøre.
Tilsluttet direkte til kabel modemet er der ingen download problemer.

/Jesper
Avatar billede superib Nybegynder
31. juli 2005 - 00:35 #2
Problem løst... De havde sørme udgivet en firmware update, på trods af hvad deres support på stod... Godt de snakker sammen hos Linksys... ;)