Avatar billede zims Nybegynder
30. juli 2005 - 18:32 Der er 3 kommentarer

adobe encore video scalering?

jeg har nogle små klip i størrelsen 512x384 som jeg gerne vil ha på dvd, igennem encore, men den siger et minimum på 720 som er tv størrelse, hvordan ændre jeg det så jeg hive dem ind, eller ska jeg bruge et andet program, ka de fleste video editore..
Avatar billede mjallo Nybegynder
01. august 2005 - 09:54 #1
Ja Encore kan kun arbejde med NTSC eller PAL. :-(

Du kan fx. smide det ind i remiere på en sort baggrund så vil der være en "ramme" rundt om billedet. Du kan selvfølgelig godt "scale/zoom" størrelsen op så den passer til PAL, men det vil helt sikkert gå ud over kvaliteten.

for hjælp til Encore og premiere kan du prøve : www.davk.dk
Der er mange guides på dansk til disse programmer.
Avatar billede zims Nybegynder
09. august 2005 - 11:17 #2
Ja men problemet er jeg ikk engang må ha lov at importere dem, fordi der er sat en grænse, det er den jeg gerne vil ændre, uden at re-encode klippene
Avatar billede mjallo Nybegynder
10. oktober 2005 - 14:19 #3
det kan du ikke.