Avatar billede orca Nybegynder
30. juli 2005 - 14:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Længde på MP3 & WAV filer

Jeg har brug for, på programmatisk vis, at finde ud af længden af hhv en MP3 og en WAV fil. MP3 filen kan være af varierende kvalitet, encoding mæssigt.

Jeg vil gerne undgå at skulle instantiere et WMP objekt og få infoen derigennem, da det uden tvivl vil være sløvt.
Avatar billede www.jakub.dk Nybegynder
31. juli 2005 - 09:00 #1
Kan du da ikke bare bruge en FileInfo objekt til at få filens længder? Eller har du noget andet i tankerne?
Avatar billede driis Nybegynder
31. juli 2005 - 12:20 #2
For WAV kan du bare læse headeren for at få bitrate og antal kanaler, og så kan du regne filens længde ud fra filens størrelse.
http://www.borg.com/~jglatt/tech/wave.htm

For MP3 er det nok lidt sværere.
Avatar billede www.jakub.dk Nybegynder
31. juli 2005 - 13:55 #3
mp3 har også en header. Den er som regel placeret på de sidste 128 bytes i filen.
Avatar billede driis Nybegynder
31. juli 2005 - 16:22 #4
Det der er i de sidste 128 byte i de fleste mp3'ere er et ID3 tag, som ikke indeholder info om længden af nummeret.
Avatar billede orca Nybegynder
31. juli 2005 - 16:43 #5
Og desuden svinger ID3 tagget som oftest alt afhængig af version osv, såvidt jeg ved. Jeg har brug for en lidt mere generel funktions om jeg kan stole på altid kan finde længden på nummeret.
Avatar billede orca Nybegynder
22. oktober 2005 - 01:02 #6
driis, smid et svar for delvist point.
Avatar billede driis Nybegynder
22. oktober 2005 - 12:18 #7
Svar