Avatar billede vesperillo Nybegynder
10. april 2001 - 16:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Kan mit ultra DMA 33 bundkort opdage store harddiske?

HEj !
Jeg har et gammelt Ultra DMA 33 bundkort, og overvejer at købe en ny harddisk.
Men kan mit gamle bundkort opdage fx. en ny IBM GXP 40 Gb harddisk?

Avatar billede popp Nybegynder
10. april 2001 - 16:14 #1
Ja, men jeg vil ikke afvise at der kan være nogle problemer med størrelsen af harddisken. Hvilket bundkort har du?
Avatar billede smiske Nybegynder
10. april 2001 - 16:34 #2

  Det kan de som regel godt ja, men, i tilfælde af den ikke opdager din nye harrdisk vil en BIOS opdatering i mange tilfælde kunne klare det.
  Som regel plejer der at følge en diskette med de større harddiske, på den befinder sig en \"kunstig\" bios som man installerer. Så vil den finde din harddisk uden du behøves at pille ved din \"rigtige\" BIOS.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
10. april 2001 - 21:59 #3
Hej popp!
Det er et TXproIII fra \'98 . Mener producenten hedder Value.
Avatar billede popp Nybegynder
11. april 2001 - 11:55 #4
Jeg er rimelig sikker på at det er et PCChips bundkort M573... Jeg har desværre ikke kunnet finde nogen info om bundkortet. Jeg er dog rimelig sikker på at det kan håndtere en 40GB harddisk.
Ellers kan man som smiske nævner få programmer som kan opdele din disk i mindre stumper, så det ser ud som om du har flere harddiske.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
11. april 2001 - 19:19 #5
Jeg har selv kigget på det, popps og smiske, og jeg tror I har ret. Men i tilfælde af at jeg skal have en BIOS opdate bliver jeg lidt nervøs. Hvad hvis det går galt? Skal putteren så reformateres el .lign?

Avatar billede popp Nybegynder
17. april 2001 - 10:46 #6
Nej det er ikke nødvendigt. I værste fald flytter os rundt på IRQ etc., men det går som regel meget glat. Du skal bare sikre dig at få fat i de rigtige filer og følge anvisningerne ;-).
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2001 - 02:50 #7
du får ingen problemer med mindre, du kører win95, da det kun understøtter 2Bb