Avatar billede sstp Nybegynder
30. juli 2005 - 03:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er den værd ?

5000 kr. gav 7800 kr.. 2.8 ghz. 448 ram, 64 mb radeon grafik, 40 gb
har kvittering
der er stadig garanti
er under et år gammel
og har kun brugt den en måned og til årsprøver
ellers fejler den intet

En ven tilbød mig den.. Pics her:

http://www.tings.1go.dk/pc/dirview.php

HVa ville I skyde på den var værd ?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
30. juli 2005 - 08:14 #1
Hej sstp, jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål helt så jeg prøver bare da det kan forstås på 2 måder i mine øjne:)´´ Jeg forstår det som om at du både har en du vil høre hvad priseen er værd på den, da du måske vil sælge den, men lige vil vide hvad du kan tillade dig at tage for den.

Og den 2. måde jeg lser det på, er,at du spørger hvad denne (din vens Pc er værd - jeg tror at det er fordi du vil købe den du spørger om råd hvilket er en RIGTIG GOD TING, at gøre INDEN man kber en så dyr en inverstering, som det jo er på en måde:) - Så jeg starter med at skrive som det første, som om jeg skal forstå hvad din vens Pc er værd så du IKKE betler mere end den er værd, og HELST mindre;;;)!!!

Jeg har nu set de 4 billeder du viste via. link og jeg vil sige at for det første er det en HP hvilket er PERFEKT;;;) det næste vigtige er hvor gammel er den HP, og er/medfølger der garenti og papir med på den? ( for det er altid vigtigt med papir så man ikke hænger på noget).

Hvor mange RAM er der i og hvad hedder de RAM der er i. [forhåbelig helst DDR-ram]?

Hvor stor er prosscoren?

Hvor mange GB er der i den HD? -(for i mine øjne er 40GB ved at være for lidt, naturligvis ALT efter hvad man skal bruge den til:) jeg ville sige mindst 80GB, som standard, men det er helst, at fortrække en 160GB HD og ikke mere, da det er rigeligt og mange gange er der tit problemer med de HD'er der ligger over.  Der er selvfølgelig nogle der ligger over i GB der er gode og som ikke giver problemer/konflikter, som. ex. Maxtor der vil jeg sige god for helt op til en 250 GB HD!

Hvor mange picxel er der i den? (det er rimligt vigtigt at vide osse da det har noget med billede at gøre).
Slut..!

Så svarer jeg som om du spørger efter en købspris for hvad du kan tillade dig at tage for din Pc (som det osse kan forståe i mine øjne - måske er jeg helt gal på den men det får jeg så at vide:-)

Det du beskriver med at du har givet 7800kr. og der er 2.8 ghz o.s.v, hvad mener du helt nøjargtigt med det or vil du bytte med din ven eller sælge den?

Hvis du vil sælge den for 5000kr. så syntes jeg personligt at det er lige lidt for dyrt (sørgeligt nok men sand, så efter man har købt en sprit ny bærbar, da der er mest dem der er stor prisforskel på samt tildbud, så når man vil sælge den igen så mister man for mange penge til at den næsten kan betale sig, medmindre man kan lave et godt byt med evtu. lidt penge oven i.

Lige nu pt. er der en ACER 512 ram 80GB (mener det osse er 2.8 el. er det 3.4 ghz) til 5000kr. med 2 år's garenti´´ så kan du se det:)

Jeg er næsten sikker på at jeg mangler at svare dig på noget men så siger du vel bare til og hvis du vil sælge din Pc så kender jeg etpar gode steder hvor du ikke bliver snydt:)

M.v.h

pp

Ps: Forsat god dag og hygge;)
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. juli 2005 - 09:02 #2
Har lige købt en noget lignende på QXL med 1,5 års garanti til 3325,00Kr.
Avatar billede sstp Nybegynder
30. juli 2005 - 12:07 #3
wow shit en kommentar hehehe.. :-)

Men altså, det er en kammerat jeg har, som i går tilbød mig hans gamle bærbare..
De første linier jeg skrev, er hvad han skrev til mig, om info om den..

Men de ting som du skrev, vil jeg da lige spørge ham om, så kan jeg lige vende tilbage.. :-)

Og det er ham som vil sælge den til mig, fordi han skal betale sit kørekort hehe.. :-)

sstp
Avatar billede sstp Nybegynder
30. juli 2005 - 12:42 #4
Spec:

2.8 GHZ intel inside celeron
40 gb hukommelse
448 ddr ram
2 usb ports
windows xp
kan tilsluttes tv
Et batteri, som i standby kan vare 2 timer, og i brug 1½ time..

Det hva han lige kan sige..
Avatar billede sstp Nybegynder
30. juli 2005 - 12:43 #5
og 4500 Vil han have for den.. Han går ikke længere ned siger han..
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. juli 2005 - 12:45 #6
Leveres der fuld garanti til den pris. En ny koster 800-1000 mere.
Avatar billede sstp Nybegynder
30. juli 2005 - 13:12 #7
Den er lige under et år gammel siger han, kun brugt til skoleopgaver osv..
Og så er der 1½ år garanti tilbage på den.. :-)
Avatar billede sstp Nybegynder
02. august 2005 - 14:41 #8
luk :-)