Avatar billede ducks Nybegynder
29. juli 2005 - 23:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Vil RAM hjælpe på hastigheden

Hvis jeg sætter 1GB eksatra RAM i min iBook 1,2 G4, burde den så ikke evt. køre lidt hurtigere, men også være bedre til at håndtere når jeg har mange ting kørende? Der var nemlig lige en der prøvede at bilde mig det modsatte ind.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2005 - 23:09 #1
Den vil nok ikke køre hurtigere som sådan...
Den vil være hurtigere om opstart og bedre kunne klare flere åbne programmer på samme tid.
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2005 - 23:11 #2
Hvis du har mindre end en gigabyte nu, burde det helt klart hjælpe. Jeg kan tydelig mærke forskel blot på 512MB og 1 GB, især hvis man har en del Dashboard-ting og andre sager kørende. Du kan evt. bruge MemoryCell fra http://www.rogueamoeba.com/freebies/ til at se hvad de forskellige programmer bruger lige her og nu, og se mere i Aktivitetsovervågnings-programmet i Hjælpeprogrammer om hvad der kører.
Avatar billede nijel Nybegynder
29. juli 2005 - 23:12 #3
Jo computeren bliver bedre til at håndtere hvor mange ting du har kørende og hastigheden vil føles hurtigere da RAM'ene lager hukommelsen, og dermed kan klare en større belastning af systemet. Computeren kører ikke hurtigere fordi der er flere RAM i, men bare mere stabilt...
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2005 - 23:13 #4
Svarer lige - egonspock skrev jo det samme som mig ;)
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2005 - 23:13 #5
John Stigers har selvfølgelig ret, hvis du kun åbner et program ad gangen og quitter det inden du åbner det næste, og ikke starter Dashboard, vil du formentlig ikke kunne mærke forskel ;-)
Avatar billede ducks Nybegynder
30. juli 2005 - 00:32 #6
Super duper, så håber jeg der kan være nogen til mig til jul, hvis jeg ikke får råd ;)

Hvad koster 1GB?
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juli 2005 - 00:39 #7