Avatar billede goaul Praktikant
29. juli 2005 - 19:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvem betaler opringningen fra mobil?

A er i Danmark og ringer fra enten mobil eller fastnet.
B er i udlandet, og bliver ringet op af A.
Hvem betaler for opringningen?

A siger at A kun betaler indenlandstakst, og at B betaler resten af regningen.

B siger, at eftersom det er A der har ringet op, er det også A der betaler.

Hvem har ret? :)
Den første der giver et link, der viser hvem der har ret, får pointene.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2005 - 19:39 #1
A
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 19:40 #2
A har ret. (A skal ikke straffes ved at ringe til et dansk nummer, han har ingen mulighed for at vide hvor i verdenen B befinder sig).
Avatar billede weblex Nybegynder
29. juli 2005 - 19:41 #3
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonnement/udland/udland_til_dk/nyttige_ferietips/index.jsp?ComponentID=28805&SourcePageID=42359#1

Se under "Hvem betaler, når du ringer eller modtager opkald i udlandet?"

Citat;
Opkald modtaget i udlandet fra Danmark
Bliver du ringet op i udlandet af fx et familiemedlem i Danmark betaler både du og familiemedlemmet for samtalen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2005 - 19:41 #4
https://www.telmore.dk/addons/abroad.html

. Hvis du modtager opkald i udlandet på din mobil fra en telefon i
Danmark:

    * Personen i Danmark betaler den danske samtalepris for at ringe
      til en dansk mobiltelefon i Danmark
    * Du betaler udlandsprisen i det pågældende land for at modtage opkald fra Danmark til dette land plus
      en eventue afgift for modtagelse opkald
Avatar billede malle_mj Nybegynder
29. juli 2005 - 20:13 #5
Avatar billede goaul Praktikant
29. juli 2005 - 20:54 #6
tak for jeres svar :)
screem_brille > godt svar, men intet link *S*

erikjacobsen > lig et svar, så deler du med weblex.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2005 - 21:05 #7
Ingen point til mig, tak.