Avatar billede tornoe Nybegynder
29. juli 2005 - 16:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tordenfluer bag fladskærm

Jeg har et ret genrerende problem, nogle tordenfluer har kravlet ind bag min skærm, og vader rundt der, det er ret generende specielt fordi der nu er kommet 7-8 stykker. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvad man kan gøre ved det? Er det sådan lige til at skille en normal fladskærm ad? Eller kræver det mange skills?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2005 - 16:58 #1
Du er ikke den første. Jeg havde een for noget tid siden. Og jeg vil gerne sige:

Lad være med at mase dem, ved at trykke på skærmen (jeg ved ikke om man kan),
man lad dem kravle rundt. Måske - beskeden chance - finder de ud igen. Når du slukker
for skærmen, så lad lys være tændt i nærheden, det vil de søge efter og måske finde
det hul de kom ind af.

Ellers vil de dø, og så sidder de jo stille. Med en pæn sandsynlighed vil de
så efter et stykke tid falde ned i bunden af skærmen. Det er i hvert fald sket for mig.

Jeg ville gøre meget for ikke at skulle skille skærmen ad. ;)
Avatar billede tornoe Nybegynder
29. juli 2005 - 16:59 #2
Ok, jeg kom til at mase den første der kom fordi jeg blev sindsyg af at se den kravlede rundt.. men jeg vil da prøve at gøre som du siger det kan jp være det hjælper..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2005 - 17:00 #3
Det med at "mase" er mere fordi der kan komme "snask" ud, der ikke vil være nemt at få væk. Min hedengangne flue har ikke efterladt sig synlige spor.
Avatar billede trold1 Nybegynder
29. juli 2005 - 18:23 #4
Min lokale pc shop har i øjeblikket en del fladskærme til rep pga mange tordenfluer. Så mas dem endelig ikke, men lad dem dø og falde til bunds og udtørre.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. juli 2005 - 18:34 #5
dvs. man skal ha´fluenet på sin fladskærm..*G*
og hvorfor er problemet ikke det samme på andre skærme.?
er blot nysgerig.O)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2005 - 18:56 #6
Selv en meget lille tordenflue kan ikke komme ind i en CRT-skærm. Og sidder den udenpå skal den bare moses og tørres op.... ;)
Avatar billede tornoe Nybegynder
29. juli 2005 - 20:38 #7
nu har jeg bare ladet dem sidde, og en del af dem er døde og faldet ned, eller også er de bare smuttet igen.. men jeg har stadig en flue jeg ahr mast, men det ser ikke rigtig ud til jeg kan gøre noget ved den, så det må jeg bare overleve

men hvis Erikjacobsen og trold1 lige laver nogle svar så skal i få nogen point
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2005 - 20:40 #8
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede trold1 Nybegynder
29. juli 2005 - 20:46 #9
den er gratis i dagens anlednin
Avatar billede trold1 Nybegynder
29. juli 2005 - 20:47 #10
her er lige et G
Avatar billede tornoe Nybegynder
08. august 2005 - 14:06 #11
lukker..