Avatar billede gichael3257 Nybegynder
29. juli 2005 - 15:18 Der er 2 kommentarer

Cisco 1605-R Opsætning

Hej.

Jeg har købt mig en Cisco 1605-R, som jeg ønsker at bruge til min ADSL linje.

Jeg har TDC Webspeed, hvilket vil sige at jeg har et modem som kører over i min router (Dynamisk IP adresse)

Jeg har hørt noget om at IOS under v.12.0 ikke understytter dynamisk ip adresse på WAN siden, men er lidt i tvivl.

Jeg kunne godt tænkte mig at komme i kontakt med en som vil hjælpe mig med opsætning af den. Jeg har selv bestået CCNA, men følger ikke at jeg har 110% styr på sagerne. (Har ikke rørt en router siden CCNA)

Jeg kan se at det er nemt nok at slå DHCP serveren til, men hvad med DNS??
Avatar billede xitmorph Nybegynder
15. september 2005 - 18:30 #1
Hej jeg har ikke lige et svar til dit inlæg men jeg har selv lige skaffet mig en 1605R og bruger cybercity. Jeg er ved at læse CCNA så det er jo en fin router til formålet. Jeg er selv meget interesseret i at få den til at køre med min forbindelse.
Avatar billede gichael3257 Nybegynder
15. september 2005 - 18:59 #2
Lyder spændende.

Jeg kom så langt at jeg fandt et program fra Cisco, som kunne hjælpe mig at opsætte routeren.

Mit problem var at IOS'en var version 11.x og det kræver en version 12, for at kunne benytte dynamisk IP, hvilket vil sige at jeg kan kun tildele internet linjen en fast IP.

Dernæst havde jeg heller ikke mulighed for at aktivere en DHCP server (På mit interne net) og det er jo lidt trælst.

Derfor endte det hele med at jeg fik fat i en router fra 4000 serien, og har modificeret den lidt med anden blæser, så den ikke larmer. (Lidt overkill :D )

Hvis du ønsker lidt hjælp, eller får fat i en ny IOS, må du gerne kontakte mig. Jeg kunne godt tænke mig og prøve at opdatere IOS'en i min, og se om det hjælper, men har ikke adgang til CISCO mere.

Du kan kontakte mig på gichael (at) gmail (dot) com.