Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. april 2001 - 14:51 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Office2000 - systemadm.

Office2000 - hvordan bliver man systemadm.

Er der nogen som ved hvordan man bliver systemadm. ... hvilken office version der skal til.

Jeg skal ændre indstillinger ifm. den sidste outlook opdatering, som forhindre vise vedhæftede i at blive åbnet.

De programmer som skal bruges er kun beregnet til systemadministratorer...(:
Avatar billede cp1 Nybegynder
10. april 2001 - 14:54 #1
man logger ind som systemadm...
mvh cp1
Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. april 2001 - 15:05 #2
og det gør man hvordan..?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. april 2001 - 15:08 #3
På serveren er defineret hvilke brugere der er systemadministratorerer af Office koponenter (herunder Outlook). Du skal have din bruger added som systemadm. Dette kan kun gøres af den nuværende Systemadministrator.

NanoQ
Avatar billede bachmand Nybegynder
10. april 2001 - 15:09 #4
Jeg tror at det er din maskine du skal have sysadm. rettigheder på. På NT eller W2K slaæ du logge på som lokal administrator, eller hvis du er på et WinNT domæne, kan du klare dig som domæne adm.
Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. april 2001 - 15:12 #5
Nanog og bachmand... tak for jeres svar..

Der er dog det problem, at office2000 kun er installeret på min maskine..

Er det fordi jeg ikke har en speciel version af office2000?

Mvh

Snowman71
Avatar billede bachmand Nybegynder
10. april 2001 - 15:13 #6
Hvilken Windows kører du ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. april 2001 - 15:14 #7
Ooohh... så skal du logge på som den bruger der i sin tid installerede Office2000 på din maskine (sansynligvis \"administrator\")

NanoQ
Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. april 2001 - 15:19 #8
Jeg kører win98..

Snowman
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. april 2001 - 15:36 #9
Hmmm... og du har installeret Office2000 i en serverinstallation...

Well... det er en kombination jeg ikke har været ude for.

NanoQ
Avatar billede bachmand Nybegynder
10. april 2001 - 15:39 #10
Ikke flere ideer herfra, desværre.

Jan
Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. april 2001 - 15:41 #11
hmm...jeg har desværre ikke installeret en serverinstallation!!

Det er vel derfor..elller hvad!?

Men man må da kunne lave \"systemadm\" omkonfigureringer på en ikke-serverinstallation!?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. april 2001 - 15:42 #12
Installerer du den som en almindelig standalone skal du jo slet ikke indtaste systemadministrator login og password... det er det der undrer mig.

Overvej evt. en reinstallation af Office pakken.

NanoQ
Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. april 2001 - 15:45 #13
nanoQ..det hele opstår da jeg hentede administrative tool til outlook for at ændre i den filliste, som bestemmer, hvilke filer som bliver blokeret i emails. Ved dobbeltklik på exe filen, for jeg at vide at det skal være \"admin image\" eller noget i den stil..!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. april 2001 - 15:48 #14
Hmmm... er du sikker på Administrative Toolpack overhovedet kan køre med en enkeltstående installation?
Avatar billede snowman71 Nybegynder
10. april 2001 - 15:50 #15
jeg kan bare ikke lade være med at tænkte på, at hvis ikke kan køre det på en enkeltstående installation..men hvad gør man så!??

Mulighederne burde jo være de samme!?
Avatar billede dana Nybegynder
10. april 2001 - 21:21 #16
Avatar billede dana Nybegynder
10. april 2001 - 21:26 #17
Avatar billede snowman71 Nybegynder
11. april 2001 - 08:38 #18
Dana..tak for dit svar..

Jeg har i forvejen være inde og snuse rundt på det site, men er ikke helt sikker på, hvorvidt der tales om en speciel administrator/server installation!?
Avatar billede dana Nybegynder
11. april 2001 - 11:10 #19
Snowman> Som jeg har forstået, så har du Office pakken på en enkeltstående computer. Der har du ikke brug for admin. funktioner. Det ville kun være tilfældet, hvis det var i forbindelse med en server installation. Det du nævner om vedhæftede filer, skulle virke med Security update.
Avatar billede dana Nybegynder
11. april 2001 - 11:15 #20
Sikkerhedsopdateringerne skal iflg. Microsoft selv gå ind og blokere filer der er vedhæftet i Outlook. Kig i mit første link - der står der helt nøjagtig hvordan det virker.

Avatar billede snowman71 Nybegynder
11. april 2001 - 11:30 #21
Såfremt jeg læser microsoft\'s kommentarer rigtig, kan man ikke ændre opsætningen til sikkerhedsopdateringen! Det er sgu for åndsvagt! (:

Men sådan er livet!!

I skal have mange tak for hjælpen alligevel..