Avatar billede turbod Nybegynder
29. juli 2005 - 07:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scanne efter formatering

Hej.
Jeg har en pc der skal formateres. Den trænger til at blive renset og er iø. bæfængt med virus. Spm. er om jeg kan scanne for virus både i memory og på HD efter formatering og inden XP installeres?
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juli 2005 - 08:00 #1
Det gøres normalt inden format. Vil du være sikker, så kør en scan efter install også.
Avatar billede turbod Nybegynder
29. juli 2005 - 09:09 #2
Ja, men jeg har virus på pc'en nu som jeg ikke kan fjerne, selv om jeg har forsøgt med flere virus scannere. Så jeg ved ikke om den måske fortsat vil være der når jeg har formateret HD. Er det muligt at ha' en virus på HD efter formatering?
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juli 2005 - 09:21 #3
Det er kun virus i memory og bootspor, der har betydning, mange virus indstallerer folk selv, st musikstykke f.eks. befængt med virus, du kan da ikke fjerne virus, du skal fjerne musikstykket.
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juli 2005 - 09:28 #4
På HD er det ikke normalt, at der er vira efter en format. Det kommer der dog, hvis der er virus i memory.
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juli 2005 - 10:55 #5
Mere du vil vide?
Avatar billede turbod Nybegynder
29. juli 2005 - 19:15 #6
Det rækker. Takker
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juli 2005 - 19:18 #7
Selv tak og god weekend.