Avatar billede itry Nybegynder
10. april 2001 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

UDP

Jeg er ny her, men håber jeg har placeret mit spørgsmål rigtigt :-)
er der nogen der har et par eksempler på, hvor der anvendes UDP fremfor TCP?
Avatar billede compilos Nybegynder
10. april 2001 - 14:30 #1
Så vidt jeg ved så er bliver tcp pakkerne hele tiden tjekket om de kommer frem og sat sammen i den rigtige rækkefølge (bruges til for eks - til at hente data der skal være intakt.)
UDP - der tjekkes ikke om pakkerne nå frem eller hvilken rækkeføkge de kommer frem i (bruges f.eks. til videotranmission / Lyd.)
Avatar billede bachmand Nybegynder
10. april 2001 - 14:32 #2
Den grundlæggende forskel på UDP og TCP er at UDP ikke garanterer levering af pakker, det gør TCP. UDP anvendes eks. til SNMP protokollen samt streaming audio og video. TCP anvendes til protokoller hvor det er afgørende at al data kommer frem og er i den rigtige rækkefølge, eks. telnet.
Avatar billede itry Nybegynder
11. april 2001 - 13:23 #3
Compilos og Bachmand.
jeg siger mange tak for hjælpen, lige hvad jeg stod og manglede :-)
Vh itry
Avatar billede compilos Nybegynder
11. april 2001 - 14:54 #4
Det er iorden -
Har du så tænkt dig at acceptere svaret på et tidspunkt

Compilos
Avatar billede itry Nybegynder
12. april 2001 - 11:07 #5
øøh, jeg havde accepteret både compilos og bachmand...det kan man måske ikke? (altså acceptere to adgangen)