Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 19:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Produktnøgle til Windows

Kan det passe at man efter en formatering skal købe ny windows produktnøgle eller er jeg bare en hat ?
Har installeret windows med den medfølgende nøgle(Lovlig nøgle og Windows), men jeg kan ikke aktivere windows over nettet og jeg har 30 dage til det, derefter vil jeg ikke være istand til at bruge Windows længere(Skriver de).

Kan man nulstille nøglen og registrere den på ny eller ???

På forhånd tak.
Avatar billede trekkies Juniormester
28. juli 2005 - 19:55 #1
Man kan godt installere windows igen og bruge den samme nøgle, men nogle gange siger den at man skal ringe til Microsoft og få generet en ny nøgle.

Du kan også aktivere windows over telefonen.
Avatar billede busschou Praktikant
28. juli 2005 - 20:05 #2
Hvis bare man har rent mel i posen så riner man til dem og så sørger en computer for at give en en og anden slags kode som nulstiller nøglen
Avatar billede milter Ekspert
28. juli 2005 - 20:08 #3
Næste gang du skal formatere, kan du bruge metoden fra linket herunder til at gemme og genbruge din produktnøgle:

http://netsecurity.about.com/od/windowsxp/qt/aaqtwinxp0829.htm
Avatar billede karser Nybegynder
28. juli 2005 - 20:34 #4
Hvis din maskines hardware ikke er ændret, vil du kunne reaktivere din Windows over Internettet, lige som du gjorde ved første installation!

Hvis Hardwaren er væsentligt ændret, kræver det blot, som trekkies og busschou skriver, at du ringer (GRATIS) til Microsoft, som der vil give dig en ny Produkt Aktiverings kode!

Så, der burde ikke være problemer!
Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 20:43 #5
Jamen tak for hjælpen :-)
Avatar billede kubuntu Nybegynder
29. juli 2005 - 00:20 #6
Well, næste gang du sidder og river dig selv i håret, fordi et MS-produkt ikke vil makke ret, så glem alt om slutbruger-licenser og registreringsnøgler!

Kubuntu - Det er gratis, og det er nemt!

http://kubuntu.org - Et bedre alternativ til Windows XP (Endda en gratis officepakke)