Avatar billede strax Nybegynder
28. juli 2005 - 15:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NVidia GeForce 7800 GTX

Jeg skal købe nyt grafikkort og er ikke i tvivl om at processoren skal være en NVidia GeForce 7800 GTX.

Spørgsmålet er hvilket mærke? Dvs. Asus, Leadtek, AOpen Gainward etc.

Hvad er forskellen på de forskellige fabrikanter, hvilke er gode hvilke er dårlige og hvorfor.

Svar kun hvis du kan begrunde dit svar teknisk, jeg gi'r 200 point for et godt velbegrundet svar.

Kan det iøvrigt passe at jeg ikke kan give flere point?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. juli 2005 - 16:11 #1
1. ja du kan ikke give flere point end 200.
Hvilken producent... jah, det er der mange der har spurgt sig selv.
De fleste ender med at tage Leadtek pga. at de lave nogle lidt bedre kølere (er der nogle der mener) altså de er mere støjsvage og effektive.
Personligt hælder jeg mest til asus, fordi der sq aldrig er noget bøvl med dem for at sige det lige ud ;D
men også leadtek er et rigtigt godt valg !
Jeg tror egenligt bare du skal tage det du syntes bedst om, eller det der er billigst !
Måske er der også bundler noget software med nogle af producenterne, fx doom 3 eller noget ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2005 - 19:16 #2
Har du en monster maskine da????
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. juli 2005 - 22:53 #3
mig ? nej det har jeg ikke, og det har jeg da heller ik sagt, har jeg ?
har en del erfaring da jeg i laaaang tid gik og overvejde og jeg skulle invistere i en monster maskine, med SLI og det hele, men så dukkede r520 fodu chippen op, og så ventede jeg.
men det var nok ikke til mig vel ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2005 - 22:59 #4
hæhæ - det var til spørger ;)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. juli 2005 - 23:05 #5
jaja okay okay. troede lige du beskykdte mig for at jeg ikke vidste noget, og det er ivertfifælde løgn, hehe ;D
Avatar billede strax Nybegynder
29. juli 2005 - 08:37 #6
Tak, for svaret, det var ikke helt det jeg eftersøgte, men måske det jeg lidt forventede, altså smag og behag. Jeg har lige været ude og investere i nyt alt fra bundkort til ram over grafikkort osv, og så gad jeg bare ikke sidde med noget som jeg syntes var halvt.

Det er købt nu og blev et Leadtek, egentlig ville jeg have haft Asus, men der er ikke rigtig nogen der ved hvornår det egentlig kommer. Der er mange der siger de har det, men når man går dem på klingen så skal de 'liiige' undersøge og så er det ikke hjemme :(
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. juli 2005 - 10:40 #7
et godt valg ^ det bliver du ikke ked af ;D
takker for point, men hvis der er mere kan du bare spørge