Avatar billede bigfoot Nybegynder
28. juli 2005 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvor gammel er jeg i år, mnd og dage

Hejsa

Jeg sidder og får grå hår af det her :-)

Jeg er født 24/11/78. hvor gammel er jeg i år, måneder og dage.

Jeg ka få den til at skrive jeg er 26, = xxx antal dage = xxx antalmåneder.

Men jeg kan ikke lige lure hvordan jeg kan få den til at regne ud at jeg er 26år OG 7 måneder OG ~210dage.

Nogen ideer ?

Mvh
Tim
Avatar billede stewen Praktikant
28. juli 2005 - 11:13 #1
Avatar billede bigfoot Nybegynder
28. juli 2005 - 12:27 #2
Hej Stewen

Umiddelbart, så ligner det løsninger jeg også selv har rodet med. Men problemet med dem er at den regner ud hvor mange ÅR jeg er. Jeg vil have den til at skrive at jeg er:
26 år 08 måneder og 4 dage.
Det ka jeg ikke se at nogle af ovenstående kommer ind på ?
Avatar billede sjap Praktikant
28. juli 2005 - 12:45 #3
Prøv med

=DATO.FORSKEL(F4;H4;"y") & " År " & DATO.FORSKEL(F4;H4;"ym")& " mdr. " & (DAG(H4)-DAG(F4)+HVIS(DAG(H4) < DAG(F4);30;0)) & " Dage"
Avatar billede stewen Praktikant
28. juli 2005 - 12:46 #4
sa lige og skulle til at skrive den samme (http://eksperten.dk/spm/301328)
Avatar billede bigfoot Nybegynder
28. juli 2005 - 15:32 #5
Yes, det virker Sjap. Jeg oversatte den til Uk, så når jeg brugte datedif og day, så spiller det.. Takker. Hvis du smider et svar, så får du pointene

Men mærkeligt at man ikke kan vælge Datedif inde fra FX-menuen. Man skal kende den!. Mystisk
Avatar billede sjap Praktikant
28. juli 2005 - 15:53 #6
Ja det er da en pudsig lille detalje :0)
Avatar billede bigfoot Nybegynder
29. juli 2005 - 08:29 #7
.