Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 09:46 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte windows

Når jeg starter min Pc ser det sådan set normalt ud Windows logoet kommer frem og loading indikatoren bevæger sig. Så bliver skærmen sort i 3 sekunder og så kommer logoet frem igen derefter bliver skærmen sort igen og så genstarter min pc.
Har prøvet Safe mode, Last known good configuration, Debugging mode osv.
Har også prøvet at indsætte Windows XP cd'en men kan heller ikke komme til at starte fra den.

Håber i kan hjælpe for kan ikke undvære min lille skat :-)

På forhånd tak
Klaus Schacht
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. juli 2005 - 09:48 #1
Lyder som om, du har fået spyware på med bad code, du har ikke din opdatering i orden?
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 09:50 #2
har du husket at sætte BIOS op til at boote op fra CDROM drevet først ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. juli 2005 - 09:52 #3
Du skal have fat i bootmenuen, og vælge cdrom, hvis du vil boote fra cd.
Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 09:58 #4
har lige prøvet at lave boot rækkefølgen om så den booter fra cd først. Den skriver :Installationsprogrammet undersøger systemets hardwarekonfiguration som den plejer og så går den død med sort skærm.
Avatar billede rejen Nybegynder
28. juli 2005 - 10:08 #5
Hvor gammel er din XP-cd? Hvis cd'en er uden Servicepack 1 eller 2 kan det tænkes at du skal afbryde dine USB 2.0 enheder i BIOS.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2005 - 10:12 #6
Prøv at fjerne eller disable alt unødvendigt isenkram (lyd, net mus etc) tænk også på din ram
Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 10:12 #7
Det er med SP1.

Har lige været inde i bios'en og kigge der stod der at min CPU temperatur var 86 grader celsius. Kan det være min CPU cooler der er stået af og så bliver cpu'en for varm og lukker ned ??
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. juli 2005 - 10:22 #8
86 er kriminelt, få tjekket kølingen.
Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 11:10 #9
Har renset min CPU-fan og fået temperaturen ned på 49 grader, men kan stadig ikke starte Windows op og kan heller ikke boote fra cd.
Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 11:11 #10
Den tæller alle mine ram op som den plejer hvis der var en fejl på dem ville den vel ikke tælle dem alle op ??
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. juli 2005 - 11:13 #11
First boot i bios skal stå til cdrom, gør den det?
Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 11:17 #12
har også prøvet at pille alt unødvendigt fra med samme resultat :-(
Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 11:17 #13
Ja den booter først fra Cd-rom
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2005 - 11:36 #14
"Den tæller alle mine ram op som den plejer hvis der var en fejl på dem ville den vel ikke tælle dem alle op ??" Derfor kan dine ram godt være defekte, får du beskeden "tryk på en tast for at starte fra cd.rom" ??
Avatar billede klausschacht Nybegynder
28. juli 2005 - 12:37 #15
ja.

Har lige hentet en ny HD og indtil videre ser det ud som om det var det. Den er da ihvertfald i gang med at installere Windows
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. juli 2005 - 08:25 #16
Lidt feedback-har du fået det til, at virke, må du gerne lukke sprørgsmålet.
Avatar billede klausschacht Nybegynder
29. juli 2005 - 11:28 #17
ok hvor gør man det ??
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 11:36 #18
du beder den eller dem som hjalp dig til at få det til at virke om at lægge et svar, når de har gjort det kan du acceptere og derved uddele point, mener du ikek det var nogen hjælp kan du selv lægge et svar og acceptere dette.
Avatar billede klausschacht Nybegynder
29. juli 2005 - 12:45 #19
Ok det er hermed gjort
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 12:50 #20
hvad var så fejlen ? er kotume når man beholder point selv...
Avatar billede klausschacht Nybegynder
29. juli 2005 - 18:40 #21
Det var min Harddisk der var stået af :-(