Avatar billede sen60 Nybegynder
27. juli 2005 - 19:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bundkort / grafikkort

Kan jeg bruge et Matrox G400 32 MB dual head grafikkort på et Intel D865PERL bundkort.
Der er noget med volt, som jeg ikke har forstand på.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. juli 2005 - 19:29 #1
Det var en lidt hård nød. Dit MB supportere kun 0,8 / 1,5v.

Som jeg læsere nedenstående er g400 med 4a i serienummeret compatibel med 1,5v, så den burde køre. Du kan ikke kortslutte noget ved at sætte et 3,3v grafikkort i et 1,5v MB. Du kan for det meste ikke presse den ned - der sidder en lille tab bagerst på agp-slottet der forhindre det.

Matrox G400/G450/G550: drivers development development is current and it offers some very fine overscan adjustment; 3D support is very limited though and things like the aquarium screensavers will not run well. M.A.M.E is fine. The cards are fanless to exception of the 'Max' series. The TV output design was slightly changed after the G400 which is the best and the only one to display BIOS and DOS screens on TV. Regarding the G400 a '4A' in the product code means the card is compatible with both AGP 1.5v and 3.3v, otherwise it only works with AGP 3.3v. Cards with only 16MB of memory will limit the resolutions available in the video overlay (still ok for 800x600x32bpp); 32MB is recommended. All cards have a special RGB SCART mode, and although Matrox does not sell a SCART cable plans are available and it is easy to make; with SCART output on TV it will beat any other graphics card by far.
Avatar billede sen60 Nybegynder
27. juli 2005 - 20:59 #2
Jeg har nogle oplysninger, som måske kan afklare yderligere.
I SiSoft Sandra kan det bl.a. ses:

Video Bios  version v.1.6.025

Date of manufacture    10. maj 2000
Bios version            1.6A

Serienummeret kender jeg ikke. Kan det læses på kortet?
Der er ingen oplysninger om volt.
Men MB understøtter 4 og 8x og Gfx 1, 2 og 4x
De nyest drivere til gfx er installeret.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
27. juli 2005 - 21:06 #3
Kan du sætte kortet i - så burde det virke i 90%. Den lille tap vil forhindre det hvis det er et 3,3v kor

Har du testet kortet eller hvad?
Avatar billede sen60 Nybegynder
27. juli 2005 - 21:56 #4
Jeg har ikke prøvet at sætte det i MB'et.
Det sidder i nuværende MB, som jeg bruger til nu til dette.
Men som det lyder, kan jeg åbenbart ikke risikere, at brænde noget af.

Vender tilbage, når jeg er kommet videre.
Avatar billede sen60 Nybegynder
01. august 2005 - 02:11 #5
Har nu kørt med kortet og der kommer billede på skærmen.
Så langt så godt.
Nu har jeg det problem, at opstarten ender i sort skærm med hvid txt:
Start windows normalt - Sidst kendte konf. osv. - Start i fejlsikret tilstand og de 2 andre valg med dospromt og netværk. Ligegyldig mit valg vendes tilbage til dette skærmbillede og sådan kan den køre i ring.
Supplerende kan jeg oplyse, at jeg har en Pentium 4 og dual ram.
Jeg bruger den "gamle" HD, hvor XP PRO SP 2 er indstalleret med mit tidligere system - altså samme grafikkort og HD og ny CPU, MOBO og ram.
Hvad kan jeg gøre, for at komme videre?

PS: halvamatoer, du skal nok få dine point og der bliver flere for dem/den, der hjælper mig videre.
Avatar billede sen60 Nybegynder
02. august 2005 - 00:15 #6
Har fået gang i styresystemet.
Bootede med XP CD'en og lavede en reparation.
SP 2 forsvandt. Desuden konfigurationen af Office foruden en del småting.
Men nu kører det nøvendigt grundlæggende - så er det bare at komme i gang med at opdatere, geninstallere og konfigurere.
Tak for hjælpen fra halvamatoer - har akcepteret dine kommentarer.

På gensyn en anden god gang alle I hjælpsomme "eksperter".