Avatar billede -ace Nybegynder
27. juli 2005 - 17:20 Der er 4 kommentarer

Ændre i .INI fil

Hejsa.

Sidder her, og tænker på om det er muligt at ændre i en .INI fil.
Ændre vil sige, der er en masse linier, og har brug for at tilføje og fjerne tegn foran nogle bestemte linier, som jeg skal kunne specifikere fra nogle tjekbokse og input felter.

ved godt det er muligt, men ved ikke lige hvordan jeg skal finde de linier, og fjerne og tilføje ÉT tegn forrest i den specifikke linie.

Kan i give stikord og eller et simpelt script, så jeg kan se hvordan det kan gøres ?

PFT

-A
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. juli 2005 - 17:51 #1
En let løsning (som sikkert kan gøres nemmere) er at læse filen ind (som string eller array) og så lave replace, for derefter at gemme igen.
Avatar billede -ace Nybegynder
27. juli 2005 - 17:53 #2
det var da en ide, jeg havde selv tænkt mig, at man kunne sige at hvor linien hedder test1 skal den sætte et tegn ind foran, eller hvor linien hedder test2 skal den fjerne det tegn fra, f.eks
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. maj 2006 - 15:43 #4
Lukketid?