Avatar billede mforby Nybegynder
01. november 1999 - 16:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan geninstallerer man ODBC ?

Jeg får melding om, at ODCCP32.DLL og ODBCINT.DLL ikke er samme version og ODBC skal geninstalleres.

Hvordan kan der opstå en versionsforskel mellem to dll filer når de installeres fra samme CD ? og hvordan geninstallerer jeg ODBC uden at skulle genindstallere hele Winnt 4.0 - jeg tænker mere på geninstallreingen af de forskellige programmer ?
Jeg håber på hurtig svar.
Avatar billede killer Nybegynder
01. november 1999 - 16:47 #1
Jeg har engang haft samme problem, jeg geninstallerede SP5 og problemet var løst, håber det samme gælder for dig =)
Avatar billede mforby Nybegynder
01. november 1999 - 16:50 #2
Joh, tak for rådet, men der er jo blot den lille hage ved det, at jeg lige skal have hentet SP5 ned først og jeg kan ikke komme ud på internettet uden at ODBC kører!!!
Avatar billede killer Nybegynder
01. november 1999 - 16:51 #3
Øhm, hvorfor ikke?
Avatar billede mforby Nybegynder
01. november 1999 - 18:24 #4
fordi explorer ikke vil starte op uden!
Avatar billede mforby Nybegynder
01. november 1999 - 21:19 #5
Problemet er lyst - men jeg giver dig pointene alligevel for du satte mig på sporet og forhindrede mig i, at geninstallere Windows NT endnu engang.
Det blev løst da jeg installerede Option Pack 4.0
Avatar billede killer Nybegynder
02. november 1999 - 08:11 #6
Hmmmm, NT kan være lidt for underlig nogle gange =)
Avatar billede lmikkelsen Nybegynder
02. november 1999 - 20:42 #7
Du kan hente seneste ODBC drivere (inkl. OLE DB/RDS/ADO) ved at downloade MDAC_TYP.EXE fra http://www.microsoft.com/data

MANGE frustrationer kan løses ved altid at checke om du har den seneste, da MS ofte opdaterer/fejlretter.
Avatar billede mforby Nybegynder
02. november 1999 - 21:27 #8
Hej lmikkelsen

Tak for rådet, men jeg har selv programmet, men det hjalp ikke helt og der er stadig et eller andet, men det må vente et par dage endnu inden jeg går igang med disse.

Serveren skal køre 100% optimalt og uden problemer da den skal sendes til en servercamp i Frankfurt  - og jeg har ikke særlig meget lyst til at skulle rejse derned hver anden uge.

Kommentar til killer: nej den er pervers, når den selv ønsker at være det...

Mvh
Mogens
Avatar billede lmikkelsen Nybegynder
02. november 1999 - 21:58 #9
Hvilket problem har du efter at have installeret seneste MDAC (version 2.1.2.4203.3)? (Du skal boote 2 gange efter installationen)