Avatar billede mostcrazy Nybegynder
27. juli 2005 - 00:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Billedearkiverings software

Hejsa

Jeg ved ikke om jeg er havnet det rigtige sted, ellers må i rette på mig.

Jeg eftersøger stærkt et program til arkivering af mine digitale fotos.
Jeg har tidligere kigget på ACDsee, som jeg på en måde var glad nok for, dog var der lidt mangler. Herudover har FotoStation, Irfanview, Picassa, Paint Shop Pro Album 5 været igennem en testfase, men ingen opfylder mine små krav.

- Ved import af billeder, skal billederne lægges i mappe efter den dato de er taget. Altså ikke bare computerens dato, men den dato som står i EXIF
- Billederne skal roteres til den rigtige "vinkel" ved import, også når det er NEF filer.
- Det skal være muligt at tildele en del billeder samme IPTC info udfra en skabelon
- Uden alt for mange fancy "familie" funktioner
- Skal have mulighed for at have sin egen mappeopbygning i filsystemet

Er der nogen som kender et program som kan komme i nærheden af det her?

På forhånd mange mange mange gange tak :o)
Avatar billede chili17 Nybegynder
27. juli 2005 - 00:40 #1
Prøv at kikke på Imatch - har selv brugt det på et tidspunkt, men syntes det er for omfattende til mit brug
Avatar billede chili17 Nybegynder
27. juli 2005 - 00:41 #2
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2005 - 01:21 #3
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
28. juli 2005 - 19:28 #4
takker for budende... jeg har prøvet programmerne og må indrømme at Imatch er rimelig omfattende, og svært at gå lige til.

XnView er et dejligt lille program, som jeg tror jeg godt kan blive venner med.

Men smid nogle svar begge to så får i lidt :D
Avatar billede chili17 Nybegynder
28. juli 2005 - 19:32 #5
Fint at du fandt noget du kunne bruge
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
28. juli 2005 - 19:34 #6
Ja det er dejligt, de opfylder dog ikke kravene fuldt ud, men det er det program jeg har klart den bedste oplevelse af
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2005 - 06:08 #7
Ja, det var da godt at der var lidt som kunne bruges ;-)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
29. juli 2005 - 10:36 #8
Værs'go og tak for hjælpen :)