Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
26. juli 2005 - 20:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

system boot disk failure. insert system disc and press enter.

Når jeg tænder min comp. siger den hele tiden "system boot disk failure. insert system disc and press enter" el. noget i den stil. jeg kan ta' cd'en ud bagefter jeg har trykket ENTER men når jeg tænder igen næste gang siger den det samme. hvad skal jeg gøre? plz hjælp det er en helt ny comp.
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 20:51 #1
Hvis windows er installeret, skal du ikke have cd'en i drevet.
Avatar billede compater Nybegynder
26. juli 2005 - 20:53 #2
Det gør heller ikke noget at cd sidder i selvom Win er installeret, hvis det er en ny computer er der noget der tyder på at Win ikke er installeret...
Avatar billede karser Nybegynder
26. juli 2005 - 20:53 #3
sidder der en diskette i dit diskettedrev? Eller en CD i dit CD ROM drev?

Tag dem ud, hvis der gør og prøv igen!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. juli 2005 - 20:55 #4
<osgodenhubbe>: Velkommen til eksperten.
Som du skriver "en helt ny comp" - så er der vel ikke noget som helst instaleret på det eller hyr ? Så vil den netop skrive det nævnte...

Er det en XP instalation's CD du har ?
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
26. juli 2005 - 21:01 #5
ja. og det er installeret. men jeg kan ikke komme til min bruger før jeg har puttet win xp cd'en i drevet
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
26. juli 2005 - 21:01 #6
ja. og det er installeret. men jeg kan ikke komme til min bruger før jeg har puttet win xp cd'en i drevet
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 21:03 #7
osgodenhubbe:
Du behøver ikke lægge et svar, en kommentar er nok :)

Får du fejlen når at du sætter cd i?
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 21:03 #8
Virker det nu, da du har godkendt karser's svar?
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
26. juli 2005 - 21:05 #9
nope
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
26. juli 2005 - 21:06 #10
hva mener du med får fejlen?
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 21:06 #11
Du skriver at du får denne fejl:
"system boot disk failure. insert system disc and press enter"

Får du den når at du sætter cd'en i?
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
26. juli 2005 - 21:07 #12
nej jeg får den hvis ikke cd'en er i
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 21:09 #13
Når at du tænder computeren, skal du sætte cd'en i, før at du kan komme ind i windows.
Er det rigtigt forstået?
Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
26. juli 2005 - 21:10 #14
ja
Avatar billede wackey Nybegynder
26. juli 2005 - 21:12 #15
Gå ind i din bios og ændre din opstart (booting) den står nok til at læse cd'rom drevet. slå den over til at læse fra hd. først.
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 21:12 #16
Så er windows pre installeret af producenten, når at computeren beder om cd'en skal du sætte den i, så den kan installere de sidste filer.
Avatar billede karser Nybegynder
26. juli 2005 - 21:23 #17
Tak for point???? Jeg tror din BIOS er sat til:

First Boot device : CD-ROM
Second -II- : Disabled
Third -II- : Disabled
Boot Other: Enabled

Du skal gøre som wackey skriver... Altså ændre First Boot device til HDD (Harddisk)