Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
26. juli 2005 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Navision modtog fejlkoden 35 fra NetBios

Jeg forsøger at installere en klient til Navision 3.55 på en Windows XP Pro maskine med indbugget trådløs netværk.

Det virker ikke, jeg får følgende fejlmeddeleser:

Maskinen har ingen netværksadapter.
Maskinen modtog fejlkoden 35 fra NetBios <Invalid number in NCB_LANA_NUM field).
Avatar billede laasby Nybegynder
28. juli 2005 - 08:51 #1
Er der ikke tale om den gamle Navigator 3.55 ?

Hvis det er tilfældet så læs nedenstående:
Du har nok ikke installeret NETBIOS protokollen. De trådløse netværk kan dog typisk kun køre TCP/IP protokollen.

Ved du om du kører NETBIOS eller TCP/IP op imod din Navigator server ?

Har du iøvrigt ikke også problemer med en fejlmeldelse omkring direkte skrivning til harddisken når du kører Navigator 3.55 på Windows XP Pro ? (man skal typisk have Navigator 3.56 for at undgå fejlmeldelsen).

/Laasby
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
28. juli 2005 - 11:20 #2
Jeg har installeret NetBios og Netbeui, Jeg er i tvivl om om Navigator 3.55 overhovedet vil fungere på en Win XP Pro maskine. Jeg forsøger at køre NetBios op mod Navigator serveren men får desværre de nævnte fejlmeddelelser.
Avatar billede sunset Nybegynder
18. august 2005 - 11:17 #3
Sandsynligvis problemet med LAN0 og LAN1. "Navigator" vil køre NetBios på LAN0, mens fra Win2000 kørte den default på Lan1.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
18. august 2005 - 17:42 #4
Hvordan kan jeg installere NetBios så den kører på Lan0???
Avatar billede sunset Nybegynder
31. august 2005 - 12:57 #5
Du skal bruge et program til det. Synes at huske at jeg fandt noget på nettet der hedder noget i stil med LANCFG
Avatar billede sunset Nybegynder
31. august 2005 - 13:07 #6
Avatar billede janmh Nybegynder
02. december 2005 - 23:36 #7
Programmet hedder LANACFG.EXE og er fra microsoft.

lanacfg [options]
  showlanapaths  - Show bind paths and component descriptions
  setlananumber  - Change the lana number of a bind path
  rewritelanainfo - Verify and write out lana info to the registry
  showlanadiag    - Show lana diagnostic info

C:\>lanacfg showlanapaths
Lana:  0
-->WINS-klientprotokol (TCP/IP)-->Internetprotokol (TCP/IP)-->Microsoft TV
Lana:  2
-->WINS-klientprotokol (TCP/IP)-->Internetprotokol (TCP/IP)-->Intel(R) 82540EM
Lana:  3
-->WINS-klientprotokol (TCP/IP)-->Internetprotokol (TCP/IP)-->1394-netværkskort

C:\>lanacfg setlananumber 2 0

Vælg din netværksforbindelse.