Avatar billede gumphfy Nybegynder
26. juli 2005 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

installering af s-ata

Jeg har købt mig en seagate 300gb S-ATA HDD, men kan ikke rigtig installere den. Jeg har opdateret s-ata/raid driverne til mit motherboard, som er et KT6 Delta, med via chipset. Når jeg Booter op finder den godt nok HDD'en men i windows kan Jeg ikke se den, kun med et program (via raid tool) som ikke har mange muligheder. Som sagt finder BIOS HDD'en, og jeg kan trykke på TAB, for at få en config menu frem, men jeg kan stadig ike gøre noget der inde.

Hvordan kan jeg kome til at bruge min, så ellers dejlige store HDD??

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2005 - 13:31 #1
Du kan ikke se den i Diskhåndtering som ligger under Kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration ?

Hvis ikke så tjeck i Enhedshåndtering at du ikke har nogen gule udråbstegn, hvis du har det kunne det være derfor.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 13:44 #2
Når maskinen kan se den, så skal den partitioneres og formateres for du kan se den i stifinder i windows.

Du kan gøre dette i Diskhåndtering.
Avatar billede gumphfy Nybegynder
26. juli 2005 - 13:53 #3
Ahh takker. Windows kunne godt se den, det var bare mig som ikke kunne, da den ikke var vist som et drev i "denne computer".

erm giv' begge et svar, siden jeg brugte begge jeres.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juli 2005 - 14:18 #4
ok  :-)
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2005 - 14:48 #5
Svar.