Avatar billede zukop Nybegynder
25. juli 2005 - 22:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undertekster på film, efter brænding

hey hvis jeg har en film på computeren uden undertekster men har dem separat - hvordan og hvilket program skal jeg så bruge til at lægge dem ind/ eller brænde fimlen på en dvd så underteksterne ligger på filmen? - - -  Og hvor er det godt at hente undertekster?
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2005 - 23:07 #1
Det med at hente undertekster er ulovlig så luk her igen makker.
Avatar billede zukop Nybegynder
26. juli 2005 - 00:23 #2
hvordan?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. juli 2005 - 10:02 #3
at ligge undertekster på en film er ikke ulovligt, og kan nemt gøres med www.dvdsanta.com ...
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. juli 2005 - 15:42 #4
På disse sider er der mange undertekster - også danske -->
http://divxstation.com/subtitles.asp
http://www.extratitles.to
http://subtitles.images.o2.cz/
www.divxsubtitles.net

..ellers bare søg på google
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2005 - 19:43 #5
UFFE -> meen det er IKKE lovligt at hente sådanne tekster...

Det er lovligt at sætte på en film men ikke lovligt at hente sådanne på nettet.
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. juli 2005 - 19:48 #6
OK, korrekt...  NB: hvis det er undertekster, som folk selv har lavet (altså ikke rippet), så mener jeg ikke der er noget problem
Avatar billede uffesteenberg Novice
01. august 2005 - 22:57 #7
Jeg roder selv med ovenstående, så jeg skriver lige hvad jeg har gjort, hvis nu nogen skulle få brug for det:

Installerer Vobsub (som gør at underteksterne kan håndteres). Lægger avi-filen og underteksten i samme mappe. De skal have samme navn f.eks. Minvideo.avi og Minvideo.srt). Konverterer med WinAni Video Converter. Brænder med brænder-funktionen i TEMPGEnc DVD Author (eller Nero). Tog mig ikke mere end et par timer.

Det hele kan også gøres med TEMPGEnc Xpress 3.0 og TEMPGEnc DVD Author, men det tager MEGET længere end hvis man bruger WinAvi. Resultatet har været helt udmærket for mig, omend jeg er sikker på TEMPGEnc gør det endnu bedre...

NB: Programmet DVDSanta (fra og med version 4.0) kan gøre det hele uden at installere Vobsub... har kun prøvet deres gratis prøve-version, men kvaliteten virker ok